ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش نفر در اصفهان و شيراز اعدام شدند

مسئولان قضایی در ایران در فروردین‌ماه امسال تاکنون دست‌کم ۲۷ نفر را اعدام کرده‌اند.

چهار نفر در زندان اصفهان و دو نفر در زندان عادل‌آباد شيراز اعدام شدند. در فروردين‌ماه جاری دست‌کم ۲۷ نفر در ايران تاکنون اعدام شده‌اند.

عکس از آرشیو

به گزارش تارنمای هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز دوشنبه ۲۴ فروردين چهار نفر در زندان اصفهان با اتهامات مرتبط با مواد مخدر اعدام شدند که نام يکی از اعدام‌شدگان سيامک رنجبری بوده است.

همچنين روز سه‌شنبه ۲۵ فروردين حکم قصاص دو برادر به نام های علی و رضا سرداری به اتهام قتل در زندان عادل‌آباد شيراز اجرا شد.

روند اجرای حکم اعدام در هفته‌های گذشته در ايران شدت گرفته است.

هشت نفر نيز روز دوشنبه هفته جاری به اتهام «فروش مواد مخدر» در زندان کرج اعدام شده بودند.

سه تن از متهمان مواد مخدر در روز شش فروردين در زندان وکيل‌آباد مشهد، يک متهم مواد مخدر به نام هاشم فيروزی در شيراز، دو متهم به قتل در بوشهر در ۱۰ فروردين، يک نفر به اتهام قتل در زندان ديزل‌آباد کرمانشاه، چهار تن به اتهام «فروش مواد مخدر» در شيراز در روز ۱۶ فروردين و دو نفر به نام‌های عيسی علی‌ زهی و منوچهری به اتهام قتل در زندان بندرعباس در ۲۰ فروردين، از جمله زندانيانی بودند که در هفته‌های گذشته اعدام شدند.

در فروردين‌ماه جاری دست‌کم ۲۷ نفر در ايران تاکنون اعدام شده‌اند.

بر پايه قوانين ايران، قتل و فروش مقدار معينی از مواد مخدر مجازات اعدام در پی دارد. نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به شمار اين اعدام‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

فعالان حقوق بشر، سازمان‌های جهانی و حتی برخی از مسئولان حکومتی در ايران، بارها خواسته‌اند تا در قوانين مربوط به خريد و فروش موادمخدر تجديد نظر شود و افراد به چنين دليلی اعدام نشوند اما هنوز تغييری در اين رويه ايجاد نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.