ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکوم شدن ۲ فعال کارگری در دادگاه و ادامه اعتراض‌های کارگری در شهرهای مختلف

دو نفر از نمایندگان کارگران نانوایی‌های سنندج به ۵ ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. همچنین ۱۰۰ کارگر لرستانی دیشب در تهران مقابل وزارت کار خوابیدند.

خبرها از سنندج حاکی‌ست که دو نفر از نمایندگان کارگران نانوایی‌های این شهر به پنج ماه حبس تعزیری و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

در خبر منتشر شده در خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اما آمده است که حکم حبس کارگران با نظر مثبت قاضی به حبس «تعلیقی» تبدیل شده است.

رأی دادگاه بدوی پس از اولین جلسه محاکمه و بدون احضار شاهدان صادر شده است و این دو فعال کارگری قصد دارند به رأی صادر شده اعتراض کنند.

این دو نفر که یدالله صمدی و اقبال شبانی معرفی شده‌اند، به ترتیب دبیر و بازرس انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه هستند که اوایل بهمن ماه سال گذشته به اتهام «ایجاد اختلال در نظم عمومی» در دادگاه انقلاب و جزایی سنندج محاکمه شده‌اند.

رأی محکومیت این دو فعال کارگری در پایان اسفند ماه سال گذشته صادر شده اما تاکنون در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است.

این دو فعال کارگری گفته‌اند که دادستان سنندج، پس از تجمع گروهی از مردم این شهر در حمایت از مقاومت مردم کوبانی در سوریه علیه حمله‌های گروه داعش در تاریخ ۱۶ مهر ماه سال گذشته، از آن‌ها شکایت کرده است.

بر اساس گزارش ایلنا، دادستان سنندج در روز محاکمه یدالله صمدی و اقبال شبانی، مدعی شده است «تصاویری در اختیار دارد که نشان می‌دهد این دو فعال کارگری در تجمع یاد شده حاضر بوده‌اند اما تصاویر ادعا شده در دادگاه به نمایش در نیامده‌اند.»

صمدی و شبانی اما می‌گویند که در زمان تجمع، همراه سایر اعضا در جلسه هیأت مدیره انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه بوده‌اند و برأی اثبات ادعای خود، حداقل چهار شاهد دارند.

یدالله صمدی گفته است که وقتی برأی اولین بار برأی بازجویی احضار شده‌، گمان می‌کرده دلیل احضارش شرکت در تجمع صنفی کارگران نانوایی‌ها بوده است.

او گفته‌ که برخورد مأموران در جلسه‌های بازجویی ناشایست بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.