ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحاديه اروپا گوگل را به نقض حقوق رقبای خود متهم کرد

گوگل متهم‌ شده که موتور جستجوگرش را به نفع خود و خدماتش تنظيم می‌کند و حقوق رقبايش را نادید می‌گيرد. در صورت اثبات این اتهام، این شرکت تا ۶/۶ ميليارد دلار جريمه می‌شود.

اتحاديه اروپا چهارشنبه ۱۵آوريل/۲۶ فروردين، شرکت گوگل را به نقض گسترده حقوق رقبای خود متهم کرد.

گوگل متهم‌شده که موتور جستجوگر خود را به نفع خود و خدمات خريد خود تنظيم می‌کند و حقوق رقبايش را در نظر نمی‌گيرد.

مارگارت وستاگر، کميسر رقابت تجاری اتحاديه اروپا گفته است که تکنولوژی‌های غول پيکر آمريکايی با برخورد‌هايی ناعادلانه در حال تسلط يافتن بر ديگر رقبای خود هستند. او از صدور بيانيه‌ای که در آن تمام اتهامات گوگل ذکر شده خبر داد.

در اين بيانيه قرار است چگونگی نقض قانون رقابت تجاری اتحاديه اروپا و تقلب در موتور جستجو‌گر نيز شرح داده شود.

همچنين اتحاديه اروپا پرونده‌ای برای تحقيق در مورد سيستم عامل اندرويد که وابسته به گوگل است، باز کرده است.

اتهام‌های ديگر گوگل شامل سيستم انحصاری تبليغات و نسخه‌برداری از رقبای خود است.

وستاگر گفته است: «من نگران خدمات‌رسانی ناعادلانه شرکت گوگل هستم. اين شرکت قانون رقبای تجاری اتحاديه اروپا را دور می‌زند.»

اين اتهام می‌تواند در صورت اثبات برای گوگل تا ۶/۶ ميليارد دلار جريمه به همراه داشته باشد؛ يعنی ۱۰ درصد از فروش سالانه گوگل.

پرونده اتحاديه اروپا عليه گوگل يکی از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين پرونده‌ها در اين زمينه در چند سال اخير است و در حالی مطرح می‌شود که جریانی از مخالفت‌های سياسی در اروپا عليه تسلط تکنولوژيک کمپانی‌‌های آمريکايی از جمله گوگل وجود دارد. اين پرونده از سال ۲۰۱۰ در جريان است.

اتحاديه اروپا پرونده‌های متفاوتی در اين باره به جريان انداخته است. شرکت مايکروسافت نيز در يک دهه اخير از سوی اتحاديه اروپا به جريمه‌ای بيش از ۳۴/ ۲ ميليارد دلار محکوم شده است.

گوگل در ابتدا به عنوان يک شرکت خصوصی در چهارم سپتامبر ۱۹۹۸ در کاليفرنيای آمريکا ثبت شد. سهام اين شرکت اولين بار در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ به فروش رسيد. هدف گوگل از فعالیت‌هایش، «سازماندهی کردن اطلاعات دنيا و دسترس‌پذير کردن آن‌ها برای عموم» بوده و شعار غير رسمی آن از آغاز تا به حال «شرور نباشيد» بوده است.

اولين بودجه گوگل چيزی در حدود ۱۰۰ هزار دلار بود که به نام شرکت سان مايکروسيستم ثبت شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.