ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۰۰ پناهجوی دیگر در آب‌های مدیترانه غرق شدند

یک بار دیگر در آب‌های مدیترانه فاجعه انسانی رخ داد. قایقی با بیش از ۷۰۰ پناهجو دچار سانحه شد و تنها ۲۸ نفر از آن‌ها زنده ماندند.

برای چندمین بار در آب‌های مدیترانه فاجعه انسانی رخ داد. قایق پناهجویانی که می‌خواستند برای زندگی بهتر از آفریقا خود را به اروپا برسانند دچار سانحه شد و ۷۰۰ پناهجو غرق شدند. تنها ۲۸ نفر از آن‌ها زنده ماندند.

تنها در هفته‌های گذشته حدود ۱۱ هزار پناهجو خود را به ایتالیا رسانده‌‌اند.

یک سخنگوی کمیساریای عالی کمک به آوارگان سازمان ملل (UNHCR) روز یکشنبه ۱۹ آوريل / ۳۰ فروردين ضمن اعلام این خبر گفت این قایق روز گذشته در حدود ۱۱۰ کیلومتری سواحل لیبی دچار حادثه شد.

نشریه «تایمز مالت» نوشته است ۲۸ نفر بازمانده از این حادثه توسط یک کشتی تجاری پرتغالی نجات یافتند و از طریق این کشتی نیروهای امدادی فراخوانده شدند. نیروی دریایی ایتالیا و گارد ساحلی این کشور خود را به صحنه حادثه در جنوب جزیره لامپدوزا رسانده‌اند.

امید برای نجات بازمانده‌های دیگر این حادثه بسیار کم گزارش شده است.

گارد ساحلی در آماده‌باش دائم

گارد ساحلی ایتالیا در این آخر هفته نیز پناهجویان دیگری را که خود را به این منطقه رسانده بودند به مکان امن منتقل کرد. با این حال با بهتر شدن هوا همچنان قایق‌های پناهجویان به سواحل ایتالیا وارد می‌شوند. تنها در هفته‌های گذشته حدود ۱۱ هزار پناهجو خود را به ایتالیا رسانده‌‌اند.

چهار روز پیش نیز یک قایق حامل پناهجویان که از لیبی به سمت اروپا می‌آمد، در آب‌های مدیترانه دچار سانحه شد و ۴۰۰ پناهجوی آن غرق شدند. گارد ساحلی ایتالیا توانست ۱۵۰ تن از آن‌ها را نجات دهد.

انتقاد از حفاظت مرزهای اروپا

منتقدان سیاست پناهندگی کشورهای اروپایی را مسئول این فجایع می‌دانند.

به‌گفته جوزی نیکولینی، شهردار لامپدوزا، پس از پایان مأموریت دریایی «ماره نوستروم» (Mare Nostrum) ایتالیا در آب‌های مدیترانه که در آن نیروی دریایی این کشور پناهجویان را در دریاهای آزاد نجات می‌داد، شمار کشته‌شدگان افزایش یافته است.

پس از «ماره نوستروم»، مأموریت دریایی «تیرتون» (Triton) به اجرا گذاشته شد که عملیات نجات پناهجویان در مناطق ساحلی را محدود می‌کرد. با اجرای این طرح امدادرسان‌ها اغلب با تأخیر به محل حادثه می‌رسند.

جوزی نیکولینی می‌گوید «تیرتون» بشردوستانه نیست و سازمان عفو بین‌الملل نیز این مأموریت دریایی را مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌گوید «تیرتون» باید در وهله نخست از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا حفاظت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ماشاءالله جماتی پور

    بر می دارم نگاه زود گذرم را از آب های مدیترانه ای که بی رحمانه در آغوش گرفت قلب هفت صد انسان پرآرزو که می خواستند مثل من وتو در آئینه ای بی هویت تماشا کنند جهان تنهایی شان .