ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور فرانسه: حملات تروریستی به کلیساها خنثی شد

پلیس امنیتی فرانسه یک تروریست اسلامی را دستگیر کرده که قصد داشته به‌زودی حملاتی را در کلیساها انجام دهد. از او سلاح‌های جنگی به‌دست آمده است.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد پلیس امنیتی این کشور از یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی جلوگیری کرده است. پلیس مردی را که احتمالاً قصد داشته «یک یا دو کلیسا» را مورد حمله قرار دهد دستگیر کرده است.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه

به‌گفته وزیر کشور فرانسه این بازداشت روز یکشنبه گذشته، ۱۹ آوريل / ۳۰ فروردين صورت گرفته و در خانه و خودرو مرد دستگیرشده «انبار سلاح» از جمله سلاح‌های جنگی، سلاح‌های کوچک، مهمات، جلیقه‌های ضد گلوله، و همچنین لوازم کامپیوتر و تلفن پیدا شده است.

مدارک به‌دست آمده از این فرد به‌صراحت نشان می‌دهند که او نقشه داشته به‌زودی دست به یک حمله تروریستی بزند.

برنار کازنوو گفت، فرد دستگیرشده دانشجوی ۲۴ ساله رشته کامپیوتر است و به این دلیل مورد شناسایی سازمان امنیت فرانسه قرار گرفته که قصد داشته به سوریه سفر کند. دستگاه امنیتی او را امسال و سال گذشته زیر نظر داشت.

افزون بر این، پلیس می‌گوید او در قتل یک زن در حومه پاریس دست داشته است. جزئیات دقیق این قتل که روز یکشنبه صورت گرفته هنوز روشن نیست.

«بازداشت اتفاقی»

رسانه‌های فرانسوی از بازداشت اتفاقی این فرد نوشته‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، مرد دستگیرشده به‌دلیل زخم گلوله‌ای  که بر پای خود داشته با پلیس تماس گرفته و موضوع را به یک درگیری جنایی مربوط کرده اما پلیس این ظن را ‌که او سهواً خود را زخمی کرده رد نکرد.

پلیس آثار خون فرد مظنون را پی گرفت و به خودرو او رسید. مأموران پلیس در خودرو او با سلاح‌های زیادی روبه‌رو شدند. بقیه سلاح‌ها در بازرسی خانه این فرد در جنوب پاریس یافت شدند.

افزایش خطر ترور از ژانویه

پس از حملات تروریستی ماه ژانویه در پاریس، هشدار در مورد خطر ترور در کل فرانسه افزایش یافته است. در پاریس و مناطق بزرگ حومه آن این هشدارها از بقیه نقاط بیشتر بوده است.

در حملات تروریستی ماه ژانویه به دفتر مجله طنز شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی در پاریس ۱۷ نفر کشته شدند. تروریست‌ها در حمله به دفتر شارلی ابدو ۱۲ نفر را کشتند و بقیه کشته‌شدگان در فروشگاه یهودی جان خود را از دست دادند. پلیس سه تروریستی را که دست به این حملات زده بودند از پای درآورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    هرقدر گشتیم پرهیز بود از گفتن اسلام و مسلمان و امید اینکه زود فراموش میشود تا روزی دیگر و جنایتی دیگر برای اسلام.