ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«از ژانویه تاکنون پنج عملیات تروریستی در فرانسه کشف شده است»

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه گفت که تروریسم در تاریخ این کشور هرگز چنین جدی نبوده است. بیش از یک هزار و ۵۷۰ فرانسوی یا ساکن فرانسه، به شبکه‌های تروریستی پیوسته‌اند.

مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون «پنج عملیات تروریستی» در این کشور کشف و خنثی شده است. او گفت که تهدید تروریسم در تاریخ فرانسه هرگز چنین جدی نبوده است.

مانوئل والس: این فقط فرانسه نیست که به‌طور مستقیم با تهدیدهای جدی روبه‌روست. بقیه کشورها نیز در چنین وضعیتی قرار دارند.

مانوئل والس روز پنج‌شنبه ۲۳ آوریل/سوم اردیبهشت، به رادیو «فرانس اَنتر» گفت: «تهدیدات [تروریستی] هیچ‌گاه تا این اندازه جدی نبوده‌اند. ما هرگز در تاریخ خود با این نوع تروریسم روبه‌رو نبوده‌ایم.»

بر اساس آماری که نخست‌وزیر فرانسه در این گفت‌وگوی رادیویی ارائه داد، «یک هزار و ۵۷۳ فرانسوی یا ساکن فرانسه، به شبکه‌های تروریستی پیوسته‌اند.»

به‌ گفته والس، در حال حاضر «۴۴۲ نفر بدون شک در سوریه هستند که ۹۷ نفر از آن‌ها کشته شده‌اند.»

همچنین بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان فرانسه به فراخوان پیوستن به گروه‌های رادیکال پاسخ مثبت داده‌اند که ۶۳۰ تن از آن‌ها محاکمه شده یا توسط سرویس‌های ویژه تحت بازپرسی قرار گرفته‌اند.

نخست‌وزیر فرانسه گفت که از سال ۲۰۱۲ به این سو تهدیدها همواره افزایش یافته‌اند و تخمین زده می‌شود که سه تا پنج هزار نفر اروپایی با گروه‌های تروریستی همراه شده‌اند. این میزان در پایان سال جاری می‌تواند به ۱۰ هزار نفر هم برسد.

مانوئل والس گفت: «[آمار] نشان می‌دهد این فقط فرانسه نیست که به‌طور مستقیم با تهدیدهای جدی روبه‌روست بلکه بقیه کشورها نیز در چنین وضعیتی قرار دارند.»

روز گذشته، چهارشنبه ۲۲ آوریل/ دوم اردیبهشت، برنار کازنوو، وزير کشور فرانسه اعلام کرد که پليس امنيتی اين کشور از يک حمله قريب‌الوقوع تروريستی جلوگيری کرده است. او گفت پليس مردی را که قصد داشته «يک يا دو کليسا» را مورد حمله قرار دهد، روز یک‌شنبه گذشته دستگير کرده است.

مانوئل والس در مورد رویداد روز یک‌شنبه گفت که پرونده این موضوع همچنان در جریان است تا جوانب مختلف آن کشف شود.

او گفت که شواهد نشان می‌دهند این حمله در رابطه با فردی که ممکن است در سوریه باشد انجام می‌شده و بدون شک دستوری از آن‌جا برای هدف قرار دادن یک کلیسا صادر شده است.

نخست‌وزیر فرانسه با بیان این‌که این نوع عملیات به‌ شکل فردی اجرا نمی‌شوند، گفت: «ما در حمله‌های تروریستی ماه ژانویه دیدیم که شبکه‌های تروریستی وجود دارند و تدارکات را انجام می‌دهند.»

در حمله‌های تروریستی ماه ژانویه به دفتر مجله طنز شارلی ابدو و یک فروشگاه یهودی در پاریس، ۱۷ نفر کشته شدند. تروریست‌ها در حمله به دفتر شارلی ابدو ۱۲ نفر را کشتند و بقیه کشته‌شدگان در فروشگاه یهودی جان خود را از دست دادند.

پلیس سه تروریستی را که دست به این حمله‌ها زده بودند از پای درآورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    نویسنده و روزنامه نگار کانادائی Kathy Shaidle بارها گفته که راه دادن مسلمانان به کانادا و غرب مانند باز کردن در خانه خود بر روی نازیها در جنگ دوم جهانی است. و نکته دیگراینکه نویسنده، کمونیست ها راهم در ردیف مسلمانها و نازیها میداند.