ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه عکاسی سونی برای عکس‌هایی از کانون شیوع ابولا

از میان عکس‌های ۱۸۷ هزار و ۷۳۷ عکاس از ۱۷۱ کشور جهان، عکس‌هایی از بحران ابولا در شهر «مونروویا»ی لیبریا، مهم‌ترین جایزه عکاسی جهان را به خود اختصاص داد.

شامگاه گذشته در لندن جایزه عکاسی جهانی سونی، برگزیده بخش حرفه‌ای (L’Iris d’Or) خود را اعلام کرد: از میان عکس‌های ۱۸۷ هزار و ۷۳۷ عکاس از ۱۷۱ کشور جهان، عکس‌هایی که جان مور، عکاس آمریکایی از بحران ابولا در شهر «مونروویا»ی لیبریا تهیه کرده بود، مهم‌ترین جایزه عکاسی جهان را به خود اختصاص داد.

یکی از عکس‌های مجموعه ابولا اثر جان مور، برنده جایزه عکاسی سونی

جان مور درباره انگیزه‌اش از سفر به لیبریا گفت: « جایی خواندم که پزشکان بدون مرز اعلام کرده بودند که وضعیت در لیبریا به خاطر شیوع ابولا بحرانی و فاجعه‌آمیز است. با خودم گفتم، هر طور شده خودم را باید به لیبریا برسانم.»

هیأت داوران مسابقه جهانی سونی درباره عکس‌های جان مور از بحران ابولا در لیبریا می‌گوید: «این عکس‌ها نمایانگر همه خشونت ابولا هستند، به عنوان یک دشمن نامرئی که زندگی روزانه انسان‌ها را مختل کرده است.»

به گفته هیأت داوران سونی احترام عکاس به انسان‌ها با توجه به ابعاد فاجعه ستودنی‌ست.

ابتدا در ماه مارس سال گذشته در گینه ویروس ابولا شیوع پیدا کرد. در این کشور فقط در ۲۱ روز ۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست دادند. سپس ویروس ابولا از گینه به سیرالئون و به لیبریا منتقل شد، تا اینکه سرانجام سازمان بهداشت جهانی در تابستان گذشته نسبت به گسترش اپیدمی ابولا در سراسر جهان هشدار داد و اعلام وضعیت اضطراری کرد. در اثر شیوع این ویروس بیش از ۱۰ هزار نفر در غرب آفریقا جان خود را از دست دادند.

مجموعه ابولا اثر جان مور، برنده جایزه عکاسی سونی

پیش از این، دنیل برهولاک، عکاس آزاد برای مجموعه عکس‌هایی از شیوع ابولا در غرب قاره آفریقا، پولیتزر بهترین عکاسی خبری را دریافت کرد. داوران پولیتزر، جسارت و شجاعت دنیل برهولاک در عکاسی را ستوده بودند.

جان مور که از اعضای هیأت تحریریه یک نشریه عکاسی‌ست، درباره ابولا می‌گوید: «مشکل بزرگ ابولا این است که از انسان‌ها این امکان را سلب می‌کند که از عزیزانشان مراقبت و پرستاری کنند تا اینکه حال آن‌ها رو به بهبود بگذارد.»

نشریه تایمز پیش از این از مجموعه جان مور درباره شیوع ابولا و پیامدهای آن در لیبریا تقدیر کرده بود. هیأت داوران مسابقه جهانی عکاسی سونی جوایز دیگری هم به عکاسان جهان در بخش‌های مختلف اهدا کرده است.

مسابقه جهانی عکاسی سونی نخستین بار در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد. سال گذشته مجموعه «شین و مگی» درباره خشونت خانگی مهم‌ترین جایزه عکاسی جهان را به دست آورد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.