ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هایده مغیثی برنده جایزه زن برجسته آکادمیک سال ۲۰۱۴ در کانادا

کنفدراسیونِ اتحادیه‌های استادان دانشگاه‌های اونتاریو از مغیثی به‌عنوان پژوهشگری پیشتاز در عرصه ملی و بین‌المللی یاد کرده و از شهامت و تعهد او در دفاع از حقوق زنان ستایش کرده است.

کنفدراسیونِ اتحادیه‌های استادان دانشگاه‌های اونتاریو (OCUFA)، جایزه زن برجسته آکادمیک سال ۲۰۱۴ را به دکتر هایده مغیثی، استاد دانشگاه یورک و عضو آکادمیک بنیاد ترودو اهدا کرد.

در تقدیرنامه این کنفدراسیون از دکتر مغیثی به عنوان پژوهشگری پیشتاز و شناخته شده در عرصه ملی و بین‌المللی در عرصه مطالعات زنان و اسلام یاد شده و از شهامت و تعهد او در دفاع از حقوق زنان ستایش شده است.

در این تقدیرنامه با بیان اینکه استاد دانشگاه به خاطر خدمات آکادمیک و شهامت فراوانش شایسته دریافت جایزه زن برجسته آکادمیک است، اشاره شده که «کارهای آکادمیک دکتر مغیثی منعکس کننده اعتقاد او به مسئولیت فکری و اخلاقیِ استادان و پژوهشگران به حقوق بشر و عدالت اجتماعی برای زنان است و آثار آکادمیک او، از نظر تئوریک و تحلیل‌های پیچیده غنی است.»

کتاب «فمینیسم و بنیاد گرایی اسلامی» - محدودیت‌های تحلیل پسامدرن- از هایده مغیثی، جایزه کتاب آکادمیک برجسته سال ۲۰۰۰ در رشته جامعه‌شناسی را به خود اختصاص داده بود.

مغیثی یکی از چهار دانشوری بود که در سال ۲۰۱۱ جایره بنیاد ترودو در کانادا را برای بورسیه ۲۲۵ هزار دلاری ربه خود اختصاص داد. این بورسیه که مشابه با جوایز مک آرتور در آمریکاست، برای حمایت از فعالیت دانشگاهی خلاقانه‌ای اعطا می‌شود که تعهدی به حل آن دسته از مسائل اجتماعی نشان دهند که برای کانادا مهم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 93

    […]  هایده مغیثی برنده جایزه زن برجسته آکادمیک سال ۲۰۱۴ در ک… رادیو زمانه ۲۶ اپریل ۲۰۱۵ کنفدراسیونِ اتحادیه‌های استادان دانشگاه‌های اونتاریو (OCUFA)، جایزه زن برجسته آکادمیک سال ۲۰۱۴ را به دکتر هایده مغیثی، استاد دانشگاه یورک و عضو آکادمیک بنیاد ترودو اهدا کرد. کتاب «فمینیسم و بنیاد گرایی اسلامی» – محدودیت‌های تحلیل پسامدرن- از هایده مغیثی، جایزه کتاب آکادمیک برجسته سال ۲۰۰۰ در رشته جامعه‌شناسی را به خود اختصاص داده بود. […]

  • بهنام

    با درود فراوان بر ایشان . یک سئوال از رادیو زمانه و صرفآ جهت اطلاع عموم . ایشان ملیت ایرانی دارند یا ملیت افغانستانی ؟

  • فريده تبريزى

    با تمام وجودم خوشحال شدم ، تبريكات صميمانه مرا بپذيريد از اين كه يك زن ايرانى چنين جايزه مهم و درخورى را بخود اختصاص داد بى نهايت افتخار مى كنم، برايتان بهتر ين ها را إرزو دارم.