ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ۶۴ نفر در آخرین نبردهای یمن

درگیری‌های نظامی میان شیعیان حوثی و طرفداران علی عبدالله صالح از یک سو و نیروهای عبد ربه منصور هادی از سوی دیگر در عدن ادامه دارد. ده‌ها نفر از دو طرف کشته شده‌اند.

عدن، دومین شهر بزرگ یمن همچنان صحنه درگیری‌های نظامی است و در آخرین نبردها ده‌ها نفر از طرف‌های درگیری کشته و زخمی شده‌اند. یک پایگاه نظامی در صنعا نیز هدف حمله هوایی ائتلاف منطقه‌ای قرار گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در درگیری‌های روز سه‌شنبه  ۲۸ آوريل / ۸ ارديبهشت دست‌کم ۶۴ نفر کشته شده‌اند.

نیروهای نزدیک به شبه‌نظامیان شیعه حوثی گفته‌اند در درگیری‌های خیابانی عدن، ۹ نفر از شورشیان حوثی کشته شدند.

از سوی دیگر مسئولان پزشکی عدن از کشته شدن ۱۱ تن از نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور کنونی یمن و غیرنظامیان خبر داده‌اند.

در منطقه لحج ۱۴ شورشی و ۱۱ نیروی طرفدار هادی، از جمله یک ژنرال ارتش، در درگیری‌ها برای کنترل جاده ساحلی بین عدن و تنگه استراتژیک باب المندب، جان خود را از دست دادند.

نیروهای شیعه حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، پیش از حمله به جنوب یمن و فرار عبد ربه منصور هادی از عدن به ریاض، صنعا پایتخت یمن را در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ فتح کرده بودند.

یک مقام محلی گفته است، حوثی‌ها از روز دوشنبه خانه خانوادگی هادی و همچنین کنسولگری‌های روسیه و آلمان را در عدن تصرف کرده‌اند.

در صنعا، نیروهای ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان که از ۲۶ ماه مارس حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرده‌اند، یک پایگاه نظامی را بمباران کردند. در این پایگاه خودروهای نظامی و وسایل حمل‌ونقل سبک شورشیان قرار داشت.

این پایگاه به گارد ریاست جمهوری، سپاه ویژه وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن تعلق داشت. نیروهای صالح و شیعیان حوثی متحد هستند.

به‌گفته شاهدان عینی، جنگنده‌های ائتلاف منطقه‌ای همچنین مواضع شورشیان شیعه در استان مأرب‎، واقع در شرق صنعا؛ الحدیده، در غرب و تَعِز در جنوب غربی را مورد هدف قرار دادند.

شورشیان شیعه همچنین درگیری‌های سنگین زمینی با قبایل سنی و طرفداران هادی در سروه، واقع در استان مأرب و تعز داشته‌اند.

منابع محلی پزشکی و قبیله‌ای گفته‌اند که در درگیری‌های روز سه‌شنبه سروه در مجموع ۱۹ نفر کشته شده‌اند که ۱۷ نفر از آن‌ها از شیعیان حوثی و دو نفر از طرفداران عبد ربه منصور هادی بوده‌اند.

در روز ۲۱ آوریل / اول اردیبهشت ریاض اعلام کرد که به حملات هوایی خود به یمن خاتمه داده و مرحله جدیدی به نام «بازیابی امید» را آغاز خواهد کرد اما از آن روز همچنان نیروهای ائتلاف به حملات هوایی ادامه داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.