ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش نیجریه ۳۰۰ زن و دختر را از کمپ‌های بوکو حرام نجات داد

دختران دانش‌آموزی که سال گذشته توسط شبه‌نظامیان بوکو حرام در منطقه «چیبوک» نیجریه ربوده شده بودند، در میان ۳۰۰ نفری که اکنون آزاده شده‌اند، نیستند.

نیروهای ارتش نیجریه در مبارزه با شورشیان بوکو حرام در شمال شرقی این کشور، ۲۰۰ دختر نوجوان و کودک و ۹۳ زن را از جنگل «سامبیسا» نجات دادند.

روز ۱۴ آوریل ۲۰۱۵، زنان در نیجریه به یاد دختران «چیبوک» که سال گذشته توسط شبه‌نظامیان بوکو حرام ربوده شده‌اند، مراسم برگزار کرده‌اند.

عصر روز سه‌شنبه ۲۸ آوریل / ۸ اردیبهشت ماه، حساب توئیتر رسمی ارتش نیجریه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور با شبه‌نظامیان بوکو حرام در منطقه «سامبیسا» درگیر شده‌اند و در نتیجه این درگیری‌ها نزدیک به ۳۰۰ زن را از این منطقه نجات داده‌اند. حساب توئیتر ستاد دفاع نیجریه این عملیات را «شجاعانه و دقیق» خواند.

کریس اولوکُلید، سخنگوی وزارت دفاع نیجریه نیز با انتشار پیامی، اعلام کرد: «نیروهای ما عصر امروز سه اردوگاه تروریست‌ها در جنگ «سامبیسا» را گرفته و نابود کردند و ۲۰۰ دختر و ۹۳ زن را نجات دادند.»

یکی از سه پایگاه نظامی بوکو حرام که در این عملیات تخریب شدند، کمپ «توکومبره» است که از مراکز اصلی آموزش نظامی شبه‌نظامیان بوکو حرام است.

به گزارش وزارت دفاع نیجریه، افسران ارتش مشغول مصاحبه زنان برای یافتن خانواده‌های آن‌ها هستند. اما دختران دانش‌آموزی که سال گذشته توسط شبه‌نظامیان بوکو حرام در منطقه «چیبوک» نیجریه ربوده شده بودند، در میان ۳۰۰ نفری که اکنون آزاده شده‌اند، نیستند.

اولوکُلید اما به خبرنگاران گفته است که هنوز مشخص نیست آزادشدگان چه کسانی هستند. او گفته است که افراد آزادشده تحت پرسش و آمارگیری هستند و وقتی هویت همه آن‌ها مستندسازی شود، مشخص‌تر خواهد شد که آن‌ها از کجا به جنگل‌های سامبیسا برده شده‌اند.

شبه‌نظامیان اسلامگرای بوکو حرام روز ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ دختران دانش‌آموز را در روستای چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربودند. این خبر مردم نیجریه و جامعه جهانی را شوکه کرد. اکنون که یک سال از این واقعه گذشته، بیشتر آن‌ها همچنان در اسارت بوکو حرام هستند.

از آوریل سال ۲۰۱۴، کمپین‌های بسیاری در نیجریه، در سطح بین‌المللی و در سطح شبکه‌های اجتماعی اینترنتی برای آزادی دخترانی که تاکنون توسط بوکو حرام ربوده شده‌اند، در جریان بوده است.

بوکوحرام دست‌کم دو هزار زن و دختر را از سال گذشته میلادی تاکنون در نیجریه دزدیده و آن‌ها را به بردگی جنسی یا جنگ واداشته است. این را عفو بین‌الملل در گزارشی ۹۰ صفحه‌ای که به مناسبت نخستین سالگرد ربوده شدن ۲۴۹ دختر دانش‌آموز نیجریه‌ای منتشر کرده، می‌گوید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.