ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهديد کميته امداد به شکايت از وزير کشور در مورد «پول‌های کثيف»

حميدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی کميته امداد می‌گوید این نهاد به کسب درآمد از طریق وارد کردن خودروهای لوکس نیازی ندارد.

حميدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی کميته امداد گفته که اين نهاد از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور به دليل سخنانش درباره پول‌های کثيف شکايت خواهد کرد.

حميدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی کميته امداد وعبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور

وزير کشور يکشنبه ششم ارديبهشت در سخنانی در مجلس ايران خبر داد که بيش از ۱۰۰ نفر در کميته امداد با پول‌های کثيف، ۲۷ هزار خودروی لوکس مانند پورشه و لگزوز وارد کشور کرده‌اند.

کميته امداد از نخستين نهادهای انقلابی تأسيس شده پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ايران است که به‌صورت مستقيم زير نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود و هدف از تشکيل آن کمک به خانواده‌های کم‌درآمد بوده اما در ده‌های اخير اين نهاد حکومتی وارد فعاليت‌های اقتصادی گسترده‌ای شده است.

ترقی در مصاحبه‌ای با روزنامه قانون که امروز چهارشنبه ۹ ارديبهشت منتشر شده، گفته که نه او و نه هيچ‌کدام از مسئولان کميته امداد «از اين ادعا اطلاعی ندارند.»

به‌گفته عضو شورای مرکزی کميته امداد اين سخنان وزير کشور «بدون سند و مدرک» است و کميته امداد «نيازی» به اين فعاليت‌ها و درآمدها نداشته و «در برنامه‌های اين کميته هم اين‌چنين درآمدها جايی ندارد.»

ترقی افزوده که اگر وزير کشور اسناد و مدارک سخنانش را ارائه نکند، کميته امداد از او در مراجع قضايی شکايت خواهد کرد.

موضوع «پول‌های کثيف» از اسفند سال گذشته و پس از آنکه رحمانی فضلی هشدار داد اين پول‌ها در سياست و انتخابات هزينه می‌شوند، بحث‌برانگيز شد.

نمايندگان مجلس اين عضو دولت را فراخواندند تا درباره سخنانش توضيح دهد. رحمانی فضلی هم به مجلس رفت و آماری در مورد انواع قاچاق در کشور ارائه کرد.

رحمانی فضلی آمار قاچاق کالا در ايران را سالانه ۲۵ ميليون دلار، قاچاق سوخت را ۲۰ ميليارد دلار، قاچاق دارو را ۵۰ ميليارد دلار و فرار مالياتی شماری از شرکت‌ها در يکی از جزاير ايران را ۲۰۰ ميليارد دلار اعلام کرد و افزود اين‌ها «گريز‌گاه‌های مالی» و راه‌های «فرار و پول‌شويی» در کشور است.

با این حال وزیر کشور دولت یازدهم در مجلس اعلام کرد که نگفته است از «پول‌های کثیف» در انتخابات استفاده شده بلکه منظورش تنها هشدار در این زمینه بوده است. این رویکرد رحمانی فضلی موجب شد تا برخی برخورد او با موضوع «پول‌های کثیف» را از جمله یکی دیگر از «عقب‌نشینی‌های دولت» در برابر نیروهای فشار بدانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    دزدان بیت المال شاکی هم شده اند! چرا؟  خامنه‌ای: مسئولان روزنامه نیستند که مدام راجع به فساد حرف بزنند !!

  • بهنام

    ولی امر دزدان جهان گفت بیش از این کش ندهید . وقتی ولی امر دزدانشان میگوید کش ندهید ، اینها چرا مسئله را کش میدهند ؟ لابد هنوز ذوب در وقاحت نشده اند و همچنان باید سر سپردگی و چاپلوسی خود را ثابت نمایند .