ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موفقیت «استراحت مطلق» در گیشه با تکیه بر سریال «فاطما گل»

اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی به تلویزیون دولتی و تبلیغ در یک شبکه ماهواره‌ای ثمر داد: تازه‌ترین فیلم عبدالرضا کاهانی پرفروش شد. ارشاد اسلامی واکنش نشان داد.

پیش‌پرده فیلم سینمایی «استراحت مطلق» تازه‌ترین ساخته عبدالرضا کاهانی را تلویزیون دولتی ایران پخش نکرد. تبلیغ این فیلم اما در فاصله بین سریال پربیینده «فاطما گل» در شبکه تلویزیونی «جم تی وی» پخش شد و فروش این فیلم را میلیاردی کرد. سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی واکنش نشان داد.

اکران «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی در پردیس سینمایی چارسو

فیلم سینمایی «استراحت مطلق» تازه‌ترین ساخته عبدالرضا کاهانی که این روزها در پردیس سینمایی چارسو به نمایش گذاشته شده، در مدت اندکی بیش از یک میلیارد تومان فروش داشته است.

به گفته سعید خانی، مجری طرح و مسئول پخش فیلم سینمایی «استراحت مطلق» مسئولان تلویزیون دولتی ایران از پخش پیش‌پرده تازه‌ترین ساخته عبدالرضا کاهانی خودداری کرده‌اند، به این دلیل که این فیلم حاوی پیام مورد نظر مسئولان صدا و سیما نیست. خانی می‌گوید: «آن‌ها به ما گفتند به شما تیزر تعلق نمی‌گیرد و بعد از آن هم دیگر جواب ما را ندادند.»

پس از خودداری صدا و سیما از پخش تیزر «استراحت مطلق» دست‌اندرکاران این فیلم از طریق شبکه‌های اجتماعی از مردم خواستند با انتشار عکس‌هایی با مضمون «استراحت مطلق تبلیغات تلویزیونی ندارد» به تلویزیون دولتی ایران اعتراض کنند. هم‌زمان شبکه «جم تی وی» تیزر این فیلم را در پرببینده‌ترین ساعت روز، در بین سریال ترکی «فاطما گل» پخش کرد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی در واکنش به این رویداد گفته است: «هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر به این کار مبادرت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.»

به گفته حسین نوش‌آبادی شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور که سابقه عناد با نظام را دارند، هیچ مجوزی از سوی وزارت ارشاد برای تبلیغ فیلم‌های ایرانی ندارند.

سخنگوی ارشاد همچنین گفته است: «اگر اثبات شود هنرمندان در این تبلیغات با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری داشته‌اند، با آن‌ها برخورد می‌شود.»

در همان حال کامیابی «استراحت مطلق» در گیشه باعث شده که انجمن صنفی تهیه‌کنندگان و کارگردانان ایران به این فکر بیفتد که منع قانونی تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای را از میان بردارد.

مهرداد فرید، نایب رئیس انجمن صنفی تهیه‌کنندگان و کارگردانان گفته است: «از سازمان سینمایی درخواست کردیم امکانی داده شود‌ تا از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای بتوانیم آثار سینمایی را تبلیغ کنیم. آقای ایوبی (رییس سازمان سینمایی کشور) هم اعلام کردند منع قانونی وجود ندارد و دنبال ضابطه‌مند کردن آن هستیم.»

پیش از این از عبدالرضا کاهانی فیلم‌های «هیچ»، «بیست»، «بی‌خود و بی‌جهت» و «اسب حیوان نجیبی است» به نمایش درآمده است.

«بی‌خود و بی‌جهت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عبدالرضا کاهانی یکی از شش فیلمی بود که در سال ۱۳۹۱ از سوی حوزه هنری تحریم شده بود. کاهانی در اعتراض به این سیاست‌های تبعیض‌آمیز ابتدا از اکران فیلمش انصراف داد، اما پس از مدتی با اکران آن در سینما عصر جدید موافقت کرد.

عبدالرضا کاهانی در فرانسه فیلم «وقت داریم حالا» را ساخته است. این فیلم که قرار بود «قبل از بلوغ» نامیده شود، در شهر بزانسن، زادگاه ویکتور هوگو اتفاق می‌افتد و رابطه بین یک جوان سرکش افغان به نام جواد را با یک دختر نوبالغ فرانسوی روایت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.