ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس‌جمهوری ایران خطاب به مخالفان داخلی‌اش: بیایید به معنی واقعی کلمه آشتی کنیم

حسن روحانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی گفت که برخی اعتماد به نفس‌شان اندک است و فکر می‌کنند ما نمی‌توانیم در مقابل قدرت‌های بزرگ مذاکره کنیم.

حسن روحانی، عصر روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه، به دنبال سفر به استان فارس و شهر شیراز، در جمع افرادی که «علما، ایثارگران و برگزیدگان استان فارس» معرفی شده‌اند، سخنرانی کرد.

او در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی گفت: «برخی اعتماد به نفس‌شان اندک است و چون فکر می‌کنند ما یک کشور در حال توسعه هستیم، پس نمی‌توانیم در مقابل قدرت‌های بزرگ مذاکره کنیم.»

روحانی در سخنان خود از «نظارت مردم» و «بالا بردن آستانه تحمل» گفت و اضافه کرد: «وجود اختلاف نظر در جامعه امری طبیعی است و باید بپذیریم که نظرهای ما در مورد مسائل مختلف، چه اقتصادی و چه سیاسی، یکی نیست.»

سخنان روحانی پاسخ به آن دسته از اصولگرایان تلقی می‌شود که با مذاکرات هسته‌ای مخالفند و از آنان با عنوان "دلواپسان" یاد می‌شود. این گروه در ایران از حمایت علی خامنه‌ای، رهبر ایران، بهره می‌برند.

روحانی خطاب به این عده گفت: «بیایید به معنی واقعی کلمه آشتی کنیم، در پی انسجام و وحدت باشیم، فضا را آرام کنیم و با تلاش، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.»

او با اشاره به حادثه حمله به علی مطهری، نماینده مجلس ایران در ۱۸ اسفند ماه سال گذشته در شیراز گفت: «فردی می‌خواهد در جایی صحبت کند و حرف بزند، آن هم در فضای دانشگاه و آن هم دانشگاه شیراز. چرا می‌ترسیم؟ چرا نمی‌توانیم یکدیگر را تحمل کنیم؟»

رئیس‌جمهوری ایران از مخالفانش خواست از نظر اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی به دولت نزدیک شوند و اگر‌چه ممکن است نظرات‌شان یکی نباشد، اما همدیگر را تحمل کنند.

حسن روحانی با اشاره به مشکلات تمام گروه‌ها و اقشار جامعه گفت: «همه، اعم از عشایر، معلمان، دانشگاهیان و کارگران، مشکلات، توقعات و خواسته‌هایی دارند که تمام آن‌ها نیز به‌جا و به حق است و باید قدم به قدم آن‌ها را حل کنیم.»

او گفت که ریشه بسیاری از مشکلات موجود به بینش، جهان‌بینی و فرهنگ حاکم بر اذهان و افکار ما باز می‌گردد. روحانی توضیح بیشتری درباره این جهان‌بینی نداده است.

روحانی در ادامه گفت: «زمانی کسی فکر نمی‌کرد که دنیا اصل غنی‌سازی را قبول کند و نطنز مرکز غنی‌سازی باشد، اما امروز بحثی درباره اینکه اراک راکتور آب سنگین نداشته باشد یا تحقیق و توسعه برای سانتریفیوژهای پیشرفته انجام نشود، وجود ندارد.»

سفر دو روزه حسن روحانی به استان فارس از روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه آغاز شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    از سه وجه حضور و جودی انسان در جهان " رنجlabour" ,"کارwork " , "عمل action " . عمل نمود سیاسی است . در جریان عمل انسان های آزاد -آزاد از عقده و کینه - گرد هم می ایند تا در باره خود و جهانشان گفتگو کنند . عمل چون باد در هواست چون برخلاف رنج و کار محصول قابل لمسی تولید نمی کند . اما شرط اصلی حضور در "عمل سیاسی" وجو د انسان های ازاد از عقده و کینه است که به فضلیت انسان بودن دست یافته باشند . در نیرنگستان "اریایی -اسلامی " حوزه عمل سیاسی را ادمهایی اشغال کرده اند فاقد اندیشه سیاسی و سرشار از کینه که مدام کینه انباشته در وجود خود را تکرار می کنند . اینان در مقابل هر و ضعیتی یک نگرش را تکرار می کنند و فاقد ادراک نکته بین انسان ازادی هست که با دقت و نازک بینی " سیاسی " قادراست شرایط متفاوت را درک کنند و وجه " عمل " خود را اشکار سازد . این جماعت مخل وجود حوزه "سیاست " هستند و با الوده ساختن ان به مطامع سرکوب گرانه ای کمک می کنند که از حضور انسان های "ازاد " و " اگاه " در " سیاست" وحشت دارند . وجود اینان چه بخواهند و چه نخواهند در خدمت سرکوب گران است . برادر با عشق و افرینندگی ایت به خلوت رو . و عدالت پس از چندی لنگ - لنگان از پی تو خواهد امد . فردریدش نیچه .چنین گفت زرتشت . در باره راه افریننده . ترجمه داریوش اشوری

  • بهنام

    چه بهتر که آبروی نداشته خود را بیشتر ببرند . مشکل اصلی شخص ولی وقیه است که این اراذل و اوباش را حمایت میکند و بودجه در اختیار آنان میگذارد که جو سازی کرده و اشخاص را تخطئه کنند . البته ملت ایران از دعواهای درون جناحی گرگهای طالب قدرت و ثروت ، لذت برده و از اینکه دارند همدیگر را تکه تکه میکنند و پته هم را روی آب می اندازند بسیار خوشحالند .

  • nader

    سازمان‌های جهانی مدافع حقوق‌بشر و فعالان حقوق عرب‌های ایران می‌گویند از اسفندماه گذشته تاکنون دست کم بین ۷۸ تا ۱۰۰ شهروند عرب، از جمله چند نوجوان زیر ۱۸ سال در استان خوزستان دستگیر شده‌اند. یکی از پژوهشگران سازمان دیده‌بان حقوق بشر به روز می‌گوید: "بخش گسترده‏‌ای از این بازداشت‏ها بدون حکم و با هدف قرار دادن افرادی به دلیل اعتراضات مسالمت‌آمیز سابق صورت گرفته است." در همین حال مدافعان حقوق عرب‌های ایران در مصاحبه با روز می‌گویند خانواده‌ها از سرنوشت دستگیر شد‌گان اطلاع دقیقی در دست ندارند. عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر در اخیرا در بیانیه‌هایی در مورد بازداشت این افراد ابراز نگرانی کرده‌اند

  • faryad

    ۱۱۵ اعدام در دو هفته در ادامه امواج اعدام در شهرهای مختلف کشور حکومت اسلامی 30زندانی دیگر را در فاصله روزهای دوم تا ششم اردیبهشت ماه به چوبه‌های دار سپرد. 9 زندانی به‌طور جمعی در 2اردیبهشت (22آوریل) در زندان وکیل آباد شیراز، حلق‌آویز شدند. در 3اردیبهشت نیز 16 زندانی دیگر در زندانهای بندرعباس، کرمان و جیرفت اعدام شدند. در روزهای 5 و 6اردیبهشت نیز سه زندانی در زندان رشت و دو زندانی دیگر در شهرهای زنجان و ابهر اعدام شدند. به این ترتیب شمار اعدامها طی دو هفته، 23فروردین تا 6اردیبهشت به 115تن بالغ می‌شود. البته آمار واقعی اعدام شدگان از این بسا بیشتر است. از جمله بنا بر برخی گزارشها طی هفته‌های اخیر شمار زیادی از زندانیان به‌طور مخفیانه در اراک اعدام شده‌اند. حکومت حاکم بر ایران در محاصره بحرانهای فزاینده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و نگران از عواقب مذاکرات اتمی، برای ایجاد جو رعب و خفقان و جلوگیری از گسترش اعتراضات اجتماعی، با سوء‌استفاده از سکوت و بی‌عملی جامعه بین‌المللی در مقابل نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران، بیش از هر زمان دیگر به اعدام و شکنجه و کشتار مردم ایران روی آورده‌اند

  • naseem

    کمیته حقوق بشر برای کره شمالی گزارش خود را با عنوان "زرادخانه وحشت- کره شمالی، دولت حامی تروریسم" در 27 آوریل در شهر واشنگتن منتشر کرد. در این گزارش آمده است که "رهیابی و دستیابی های مکرّر به محموله های سلاح های نظامی که کره شمالی برای جمهوری اسلامی ایران و مشتریان این کشور نظیر حزب الله لبنان و سازمان فلسطینی حماس" ارسال می کند، نقش حیاتی رژیم کره شمالی در تجهیز گروه های تروریستی مورد حمایت تهران را آشکار می سازد. ایران هم اکنون در کار تجهییز شبه نظامیان حوثی در یمن، عصائب اهل الحق، حزب الله و سازمان بدر در عراق، و همچنین یگانهایی از شیعیان عراقی، پاکستانی و افغان برای جنگ در سوریه است و از طریق سپاه قدس، فعالیتهای نظامی برون مرزی خود را سازمان می دهد!