ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض کانون نویسندگان ایران به ادامه بازجویی‌ها از بکتاش آبتین

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای به سرکوب نویسندگان و پایمال شدن حقوق انسانی و شهروندی اعضایش اعتراض کرده است. کانون می‌گوید از حق خود برای دفاع از اعضایش استفاده خواهد کرد.

کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازجویی از بکتاش آبتین همچنان ادامه دارد. کانون نویسندگان در این بیانیه به سرکوب نویسندگان و پایمال شدن حقوق انسانی و شهروندی اعضایش اعتراض کرده است.

بکتاش آبتين، شاعر و فیلمساز ایرانی و عضو هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران

سه‌شنبه اول اردیبهشت‌ماه، پنج مأمور وزارت اطلاعات با حکم شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه به خانه بکتاش آبتین رفتند و ضمن تفتیش منزل او بیش از هزار قلم فیلم، عکس‌های خانوادگی، موبایل، لپ‌تاپ و اسناد کانون نویسندگان ایران را ضبط کردند. آن‌ها به بکتاش آبتین اعلام کردند یکشنبه ۶ اردیبهشت برای بازجویی در وزارت اطلاعات حاضر شود.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای که به این مناسبت انتشار داده اعلام کرده است که تاکنون به مدت چهار روز از بکتاش آبتین درباره فعالیت‌های کانونی، ادبی و سینمایی او بازجویی کرده‌اند و این بازجویی‌ها همچنان ادامه دارد.

قرار بود بازجویی از آبتین سه‌شنبه هفته جاری پایان پیدا کند.

بکتاش آبتین در سال ۱۳۵۳ در شهر ری متولد شده و شاعر و فیلمساز است. او در پنجمین مجمع عمومی کانون نویسندگان ایران که در پی ممانعت‌های پی‌درپی نهادهای امنیتی پس از ۱۲ سال در روز هفتم شهریورماه ۱۳۹۳ برگزار شد، در کنار رضا خندان (مهابادی)، حسن اصغری، علی‌اشرف درویشیان و مهدی غبرایی، به‌عنوان عضو هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران برگزیده شد.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای که در اعتراض به بازداشت آبتین و بازجویی از او منتشر کرده نوشته است «در صورت تداوم چنین اقداماتی از حق خود در دفاع از حقوق اعضا» استفاده خواهد کرد.

بکتاش آبتین تاکنون چند فیلم مستند ساخته است، از جمله: «۱۳اکتبر ۱۹۳۷»، مستندی درباره لوریس چکناواریان (رهبر ارکستر و آهنگساز سر‌شناس ایرانی) «همایون خرم»، مستندی درباره این آهنگساز نامی ایران و «آنسور» که بخشی از آن درباره زندگی علیشاه مولوی، شاعر فقید عضو کانون نویسندگان ایران است و گویا هنوز به نمایش عمومی درنیامده.

بکتاش آبتین از اواسط سال‌های دهه ۱۳۷۰ تاکنون چندین مجموعه شعر نیز منتشر کرده است: «مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند»، «و پای من که قلم شد نوشت برگردیم»، «خلوت»، «پتک» و «در میمون خودم پدربزرگم».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    این رژیم چون بیماری سرطان بد خیم قابل علاج نیست.اینها اصلاح پذیر نیستند.بر خلاف تبلیغات اصلاح طلبان ملی!! مذهبی که به دولت روحانی دل‌ بسته اند.