ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا از «شبکه تدارکات مخفی» هسته‌ای ایران گزارش داد

بریتانیا گزارشی در اختیار کمیته تحریم سازمان ملل قرار داده که در آن ادعا شده «شبکه مخفی تدارکاتی» ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای از طریق دو شرکت عمل کرده است.

سازمان ملل با استفاده از گزارشی که بریتانیا در اختیارش گذاشته، می‌گوید که یک «شبکه مخفی تدارکاتی» ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای این کشور، با دو شرکت ایرانی در ارتباط بوده است.

آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد
آمریکا معافیت‌های هسته‌ای ایران را لغو کرد

به‌گزارش رویترز، بریتانیا این گزارش را ۲۰ آوریل/ ۳۱ فروردین‌ ماه در اختیار کمیته تحریم‌های سازمان ملل قرار داده و این کمیته آن را در گزارش سالانه خود آورده است.

شرکت‌هایی که در این ماجرا از آن‌ها نام برده شده «شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران» (تسا) و «شرکت کالای الکتریک» هستند که در خرید تجهیزات هسته‌ای به ایران یاری رسانده‌اند.

پیش از این در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران، «شرکت کالای الکتریک» از سوی شورای امنیت و «شرکت تکنولوژی سانتریفیوژ ایران» از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

کمیته تحریم سازمان ملل جزئیات بیشتری از گزارش بریتانیا ارائه نداده اما گفته است که این گزارش به‌ تازگی دریافت شده و امکان بررسی مستقل آن وجود نداشته است.

بریتانیا و ایران تا امروز پنج‌شنبه ۳۰ آوريل/ ۱۰ ارديبهشت، در این‌باره اظهارنظری نکرده‌اند.

کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که در چارچوب برنامه هسته‌ای خود به‌ شکل مخفیانه در پی ساختن سلاح هسته‌ای است، ایران اما این اتهام را رد می‌کند.

ایران به‌دلیل پیشبرد برنامه هسته‌ای خود از سوی شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا تحت تحریم‌های شدیدی قرار گرفته که تأثیرات منفی بسیاری بر اقتصاد این کشور گذاشته است.

جمهوری اسلامی و کشورهای ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه و آلمان در لوزان سوئیس موافقت کردند که تا ۳۰ ژوئن/ ۹ تيرماه به توافق نهایی دست یابند.

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، اعلام کرده است که مذاکرات برای نگارش متن توافق نهايی پنج‌شنبه ۳۰ آوريل/ ۱۰ ارديبهشت در نيويورک آغاز می‌شود.

وجود یک شبکه مخفی تدارکاتی در برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند این شک و تردید را که تهران به توافق هسته‌ای پای‌بند نیست، تقویت کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    اینها هدفشان مذاکره برای لغو تحریمها و ادامه بمب سازی در سایتهای دیگر مثل لویزان ۶ است ....