ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ مرد به اتهام شرکت در ترور ملاله یوسف‌زی به حبس ابد محکوم شدند

سوء قصد به جان ملاله یوسف‌زی در پاکستان، دو سال و نیم پیش انجام شد. از آن زمان تاکنون ملاله به چهره‌ای جهانی تبدیل شده است.

دادگاهی در پاکستان ۱۰ تن از مهاجمان به ملاله یوسف‌زی را به حبس ابد محکوم کرد. آن‌ها دو سال و نیم پیش این مدافع حقوق کودکان را ترور کردند.

ملاله یوسف‌زی هنگامی که ۱۵ ساله بود مورد سوءقصد قرار گرفت.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، محافل دادستانی عمومی پاکستان گفته‌اند که متهمان به انجام این حمله از سوی سران فعلی طالبان پاکستان اعتراف کرده‌اند.

دادگاه ضدتروریسم در شهر سوات این مردان را به اتهام «توطئه» برای کشتن یوسف‌زی، مجرم شناخت.

ملاله یوسف‌زی از ۱۱ سالگی به‌طور ناشناس در وبلاگ شبکه جهانی بی‌بی‌سی، از وضعیت زندگی دختران و زنان در دره سوات و جنایت‌های طالبان در این محل گزارش می‌نوشت. در آن زمان طالبان ۲۰۰ مدرسه در این ناحیه را ویران کرده بود.

او در اکتبر سال ۲۰۱۲ و هنگامی که ۱۵ سال داشت، مورد سوءقصد قرار گرفت. افراد وابسته به طالبان وارد اتوبوس حامل دانش‌آموزان که ملاله نیز سوار آن بود شدند و به سر او شلیک کردند. او سپس به بریتانیا منتقل شد و در آن‌جا تحت چندین عمل جراحی قرار گرفت و جانش نجات یافت.

عاملان این حمله تروریستی سپتامبر سال گذشته دستگیر شدند.

ملاله یوسف‌زی از آن زمان در بیرمنگام زندگی می‌کند اما چند ماه پیش اعلام کرد که می‌خواهد بار دیگر به دره سوات، محل زندگی قبلی خود برگردد و تشکل‌هایی در حمایت از دختران دانش‌آموز به راه بیندازد. طالبان پاکستان تهدید کرده که در صورت بازگشت ملاله به پاکستان او را ترور خواهد کرد.

ملاله یوسف‌زی روز جمعه ۱۰ اکتبر ۲۰۱۴ همراه با کیلاش ساتیارتی از هندوستان، جایزه نوبل صلح ۲۰۱۴ را دریافت کرد.

کمیته نوبل این دو را به خاطر تلاش در راه حق آموزش کودکان و مخالفت‌شان با بهره‌کشی از کودکان، شایسته دریافت این جایزه دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.