ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اختلاف‌ها بر سر تعیین رییس اداره کتاب

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی اعلام کرده که هنوز کسی به ریاست اداره کتاب منصوب نشده است. علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی هنوز در این‌باره تصمیم نگرفته.

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هنوز مدیر اداره کتاب معرفی نشده. حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی می‌گوید علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی هنوز در این‌باره تصمیم نگرفته است.

حسین نوش‌آبادی (سخنگوی ارشاد اسلامی) انتصاب محمد سلگی به مدیریت اداره کتاب را تکذیب کرد

پیش از این خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که محمد سلگی به مدیریت «دفتر توسعه‌ کتاب و کتاب‌خوانی» (اداره کتاب) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده است. حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی اما این خبر را تکذیب کرده است. به گفته او سه الی چهار نفر از مدیران فرهنگی کشور برای این مقام در نظر گرفته شده‌اند، اما هنوز وزیر ارشاد اسلامی در این‌باره تصمیم نگرفته است.

۱۱ بهمن ۹۳ علی شجاعی صائین از ریاست اداره کتاب برکنار شد.

ظاهراً علی شجاعی صائین و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با هم از دیرباز بر سر انتشار رمان «زوال کلنل» نوشته محمود دولت‌آبادی و همچنین به خاطر محمدرضا اسدزاده، سردبیر خبرگزاری کتاب اختلاف داشتند. کار این اختلاف بالا گرفت و وساطت علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی هم کارساز نشد و سرانجام علی شجاعی صائین، یک پاسدار بازنشسته که در دولت محمود احمدی‌نژاد مسئولیت‌های فرهنگی داشت، از مدیریت اداره کل کتاب برکنار شد.

عباس صالحی، معاون فرهنگی ارشاد، بلافاصله همایون امیرزاده را به جای شجاعی صائین به ریاست اداره کل کتاب منصوب کرد.

خبرگزاری کتاب ایران که به دولت روحانی نزدیک است خبر داده بود که انتصاب همایون امیرزاده به ریاست اداره کتاب قطعی‌ست و در همان حال خبرگزاری فارس که به اصول‌گرایان گرایش دارد خبر داده بود که انتصاب همایون امیرزاده موقتی‌ست.

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نخستین واکنش‌ها به برکناری شجاعی صائین، از ارشاد اسلامی خواسته بود به وظایف قانونی‌اش در سانسور کتاب‌ها عمل کند.

مهم‌ترین وظیفه اداره کتاب، بررسی و سانسور کتاب و صدور مجوز چاپ و نشر کتاب است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.