ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالحی: غربی‌ها لغو سريع همه تحريم‌ها را پذيرفته‌اند

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران می‌گوید قدرت‌های جهانی موافقت کرده‌اند در چارچوب توافق هسته‌ای با ايران همه تحريم‌ها را به سرعت رفع کنند.

علی‌اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی «سی‌سی تی‌وی» چین درباره مسائل مختلف مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ سخن گفت.

صالحی گفت: «قدرت‌های جهانی موافقت کرده‌اند در چارچوب توافق هسته‌ای با ايران همه تحريم‌ها را به سرعت رفع کنند.»

ایران خواهان لغو فوری تحریم‌ها در صورت توافق هسته‌ای نهایی است اما آمریکا می‌گوید لغو تحریم‌ها یک‌باره نخواهد بود. با این حال صالحی مشخص نکرد که منظور او از رفع «سریع» تحریم‌ها چیست.

رئيس سازمان انرژی اتمی ايران در مورد بازرسی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات غیرهسته‌ای ایران نیز گفت اگر مجلس آن را تصویب کند بازرسان آژانس می‌توانند از برخی از این مراکز «در چارچوب شرايط مشخص» بازديد کنند. او افزود این موضوع زمانی مورد موافقت قرار خواهد گرفت که همه مسائل به خوبی پیش رود و ایران پروتکل الحاقی را بپذیرد.

به‌گفته صالحی بازرسان بر اساس پروتکل الحاقی می‌توانند از مناطق اطراف مراکز غيرهسته‌ای نمونه‌برداری کنند.

بر پایه پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ایران در مذاکرات اخیر لوزان پذیرفته آن را اجرا کند، بازرسان آژانس اجازه پیدا می‌کنند از همه مراکزی که لازم می‌دانند، بازدید کنند.

کمتر از دو هفته پیش نیز جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که تأسیسات هسته‌ای ایران مورد بازرسی‌های سرزده قرار خواهد گرفت. او گفت این بازرسی‌ها، «سرزده‌ترین بازرسی‌هایی» خواهد بود که تاکنون در مورد برنامه هسته‌ای هیچ کشوری اعمال نشده و آمریکا و شرکای ۱+۵ بر آن تأکید دارند.

علی‌اکبر صالحی همچنین توافق بر سر محدودیت ۱۰ ساله تحقیقات در بخش غنی‌سازی را که آمریکا مطرح کرده رد کرد و گفت ایران معيار يک سال زمان را پذيرفته و در چارچوب ايده يک سال زمان برای دستيابی به نقطه عطف هسته‌ای این کشور فعاليت‌های خود را در بخش غنی‌سازی اورانيوم محدود کرده است.

مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان هم‌اکنون در نیویورک جریان دارد و طرفین در حال نگارش توافق نهایی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    نامه سرگشاده رضا پهلوی به سران کشورهای ۱+۵ ....... رژیم جمهوری اسلامی، برای سرپوشاندن مدیریت ناکارآمد خود در سیاست خارجی و اقتصادی، با سو استفاده از ابهامات موجود در مذاکرات اخیر، همه تلاش خود را برای ارائه اطلاعات اشتباه و انحراف اذهان عمومی بکاربسته است، و به مدد کنترل انحصاری رسانه ها، خبرها را از مسیر واقعی خود تحریف می کند، و تلاش می کند که با دگرگونی اخبار، نتیجه نشست لوزان را یک پیروزی دیپلماتیک برای خود قلمداد کند، و یکجانبه مدعی شده که کل تحریم ها بدون هیچ پیش شرطی، در زمانی بسیار نزدیک برداشته خواهد شد. ......جامعه جهانی می بایست صدای مردم ایران را بشنود. هنگامی که هموطنانم تنها به امید کامیابی اقتصادی، رفاه و صلح و دوستی با دیگر ملت های جهان در قلب خیابان ها ابراز شادی کردند، از شعارهایی مانند «توافق بعدی ما، حقوق شهروندی ماست»، «پیام ما روشنه، مرزها باید برداشته شه» سردادند. این شعارها نشان دهنده آن بود که خواست مردم فراتر از توافق لوزان، بلکه آزادی آنها می باشد. هموطنانم به شیوه های گوناگون، خواست و حق راستین خود را بیان کرده اند: ـ مردم ایران، خواستار فروریختن تمام دیوارهای ستمگری هستند. ایرانیان خواستار زندگی در صلح، کامیابی، امنیت و مخالف با جنگ هستند. آنها می خواهند که ایران به دهکده جهانی بازگردد......

  • Farid

    حتما مست بوده اند؟!

  • Behrouz

    تحریم ها باید شدیدتر شود. زندگی دو نسل نابود شده باید خودخواهی را کنار گذاشته به نسل سوم فکر کنیم. در خارج لابی ها و عمله های ملایان و کمونیست ها برای رفع تحریمها دسته راه می اندازند. اولی برای غارت بیشتر و دومی برای چین، روسیه، کره شمالی، کوبا،.....که ثروت مردم را هرچه بیشتر بچاپند.

  • Majid

    "با این حال صالحی مشخص نکرد که منظور او از رفع «سریع» تحریم‌ها چیست." منظور از رفع سریع همچون بکار افتادن سریع نیروگاه هسته ای  بوشهر است که بعد از ۳۵ سال هنوز هم هر چه صالحی زور میزند بکار نیافتاده!