ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور وزیر دارایی یونان در مراسم روز جهانی کارگر

در آتن چند گردهمایی سندیکاهای کارگری به‌مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد. یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان در یکی از این تجمعات شرکت کرد.

آتن روز جمعه اول ماه مه / ۱۱ اردیبهشت صحنه برگزاری چند گردهمایی سندیکاهای کارگری به‌مناسبت روز جهانی کارگر بود. یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان در یکی از این تجمعات شرکت کرد.

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، واروفاکیس ظهر روز جمعه در میدان کلافتمونوس آتن جایی که کنفدراسیون عمومی کارگران یونان (GSEE) و فدراسیون عالی انجمن‌های کارمندان دولتی (ADEDY) مراسم خود را برگزار می‌کردند، حضور یافت.

در این گردهمایی دو هزار و ۵۰۰ نفر شرکت داشتند. وزیر دارایی یونان با همراهی سه وزیر دیگر دولت چپ حزب سیریزا در این مراسم شرکت کرد و در آغاز راهپیمایی به سمت پارلمان، با درود فرستادن به حاضران جمع را ترک کرد.

یانیس واروفاکیس این روزها در مرکز توجه رسانه‌ها قرار دارد و از سوی برخی از همتایان خود در منطقه یورو مسئول تأخیر در مذاکرات دولت یونان و اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول، به‌عنوان طلبکاران این کشور شناخته شده است.

این مذاکرات برای دستیابی به توافق بر سر اصلاحاتی است که یونان باید آن‌ها را به اجرا گذارد تا ادامه پرداخت وام‌های بین‌المللی به این کشور را تضمین کند.

چهارشنبه شب در حالی که یانیس واروفاکیس با همسر خود در حال خوردن شام در یک رستوران بود آنارشیست‌ها با پرتاب اشیاء شیشه‌ای، به او حمله کرده و او را مورد فحاشی قرار دادند.

به جز گردهمایی میدان کلافتمونوس آتن، دو تجمع دیگر به مناسبت روز کارگر در پایتخت یونان برگزار شد. تجمع «جبهه مبارزه کارگران» (PAME)، جنبشی که به حزب کمونیست یونان نزدیک است در میدان سینتاگما، ۷ هزار نفر را گرد آورد. در تجمع گروه‌های دیگر چپ نیز یک هزار و ۵۰۰  نفر شرکت کرده بودند.

در تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان نزدیک به ۴ هزار نفر در گردهمایی «جبهه مبارزه کارگران» شرکت کردند که به‌گفته پلیس بزرگترین تجمع این گروه در این شهر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.