ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۱۴ تن از زنان آزادشده از دست بوکوحرام باردار شده‌اند

حدود ۷۰۰ تن از زنان و دختران جوان از دست گروه بوکوحرام آزاد شده‌اند. اکنون سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد که ۲۱۴ نفر از آن‌ها باردار شده‌اند.

زنان نیجریه‌ای که در روزهای اخیر از دست گروه تروریستی بوکوحرام آزاد شده‌اند از ازدواج اجباری و خشونت این گروه سخن می‌گویند. بر اساس آمار سازمان ملل ۲۱۴ تن از ۷۰۰ زن آزادشده، توسط مردان بوکوحرام باردار شده‌اند.

زنان و دختران آزادشده از دست بوکوحرام در اردوگاه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، باباتونده اُشوتیمین، مدیر صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) می‌گوید این زنان در شمال شرق نیجریه یا مجبور به بردگی برای مردان بوکوحرام شده‌اند و یا تن به ازدواج اجباری با آن‌ها داده‌اند.

به‌گفته مدیر صندوق جمعیت سازمان ملل این زنان پس از آزادی در حال حاضر در بیمارستان‌ها آزمایش ایدز می‌دهند.

زنان آزادشده، از رنج‌هایی که در طول اسارت خود برده‌اند سخن گفته‌اند: دو زن در روز دوشنبه تلاش خود برای فرار را تشریح کردند که در آن دست‌کم سه زن توسط يک مين زمينی کشته شدند. برخی دیگر به‌شکل تصادفی به زیر تانک‌ها رفتند. دختر ۱۹ ساله‌ای به نام لامی موسی نیز گفت ازدواج اجباری کرده بود و هنگامی که متوجه شده باردار شده است تصمیم به فرار گرفته است.

در دو روز اخیر ۲۷۵ زن و کودک به اردوگاه «یولا» منتقل شده‌اند. در این اردوگاه آن‌ها تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته‌اند. به آن‌ها کمک می‌شود تا به‌لحاظ روحی و روانی بار دیگر بتوانند به زندگی عادی بازگردند و آسیب‌های روانی شدید را پشت سر بگذارند.

بوکوحرام با خشونت برای ایجاد یک حکومت اسلامی در شمال نیجریه نبرد می‌کند. از سال ۲۰۰۹ تاکنون این گروه اسلامگرا به نیروهای پلیس، ارتش، کلیساها، دانش‌آموزان و دانشجویان حمله می‌کنند. در این مدت آن‌ها بیش از ۱۵ هزار نفر را کشته‌اند.

دولت نیجریه برای نبرد با بوکوحرام از کشورهای همسایه خود کامرون، نیجر و چاد کمک می‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    آقای ظریف همین دیروز بازداشت شد هرانا: ندا مستقیمى بازداشت شد به گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ندا مستقیمى از حامیان مادران پارک لاله، پیش از ظهر دوشنبه ١۴ اردیبهشت، در محل کارش توسط نیروهاى امنیتى بازداشت شد. گفته مى شود بازداشت خانم مستقیمى جهت اجراى حکم سه سال حبس قطعى و مرتبط به بازداشت وى در آذرماه ١٣٨٩ است. ندا مستقیمى در آذرماه ١٣٨٩ در جریان بزرگداشت سالروز تولد امیر ارشد تاجمیر در بهشت زهرا بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانى به قصد اقدام علیه امنیت ملى به سه سال حبس محکوم و با وثیقه صد میلیونى تا زمان اجراى حکم آزاد شد. به گفته یکى از نزدیکان خانم مستقیمى از حامیان مادران پارک لاله(مادران عزادار)، محمل اتهامات ایشان، فعالیت هایى در حمایت و همدردى با خانواده هاى زندانیان سیاسى و خانواده هاى قربانیان “جنبش سبز” بوده است. خانم مستقیمى پس از بازداشت تا کنون تماسى با خانواده نداشته و هنوز به طور قطعى مشخص نیست به کدام زندان جهت اجراى حکم منتقل شده است

  • Majid

    پس خبر زاییدن روزانه میلیونها زن و مرد ایرانی در زیر بار خشونت نظام آخوندی کوکوحرام در ایران چی شد!؟!