ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از فعالان جنبش زنان سالگرد کارزار «آزادی‌های یواشکی» را تبریک گفتند

گروهی از مدافعان حقوق زنان در نخستین سالگرد راه‌اندازی کارزار «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» حمایت خود را از این کارزار اعلام کردند.

در نخستین سالگرد راه‌اندازی کارزار «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» گروهی از مدافعان حقوق زنان حمایت خود را از این کارزار اعلام کرده و از «زنان جسوری» که حجاب اجباری را به چالش کشیدند، قدردانی کردند.

نزدیک به یک میلیون زن و مرد ایرانی به کارزار «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» پیوسته‌اند.

این فعالان مدافع حقوق زنان در بیانیه خود نوشته‌اند: «کمپین "آزادی‌های یواشکی" در نخستین سال فعالیتش، زمینه‌ای فراهم کرد برای بلند‌تر شدن فریاد زنان تا از حق مالکیت بر تن خود و آزادی انتخاب در پوشش بگویند و به توقیف صدای خود اعتراض کنند.»

اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار صفحه‌ای به نام «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» را در فیس‌بوک راه‌اندازی کرد که در آن، زنان عکس‌هایی از خود منتشر کردند. آن‌ها توانستند در مکان‌های عمومی برای مدت کوتاهی حجاب اجباری را کنار بگذارند و عکس بگیرند.

این کارزار، نمودی از به‌اشتراک‌گذاری تجربه آزادی پوشش است که نزدیک به یک میلیون زن و مرد ایرانی به آن پیوسته‌اند.

مدافعان حقوق زنان ضمن اشاره به شرکت تعدادی از زنان معتقد به حجاب در این کارزار برای دفاع از حق انتخاب پوشش زنان، به این «زنان جسور» تبریک گفته و حمایت خود را از زنان آزادی‌خواه «بیش از گذشته» اعلام کردند.

مسیح علی‌نژاد گرداننده صفحه فیس‌بوک «آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی» به خاطر راه‌اندازی این صفحه برنده جایزه حقوق زنان «تشکل ژنو برای دموکراسی و حقوق بشر» در سال ۲۰۱۵ شد.

آن‌ها نوشته‌اند: «اینک کمپین "آزادی‌های یواشکی زنان در ایران" نه تنها در فضای جامعه ایران که در فضای اجتماعی - سیاسی جهان نیز طنین‌انداز و اثرگذار شده است.»

۷۳ نفر از مدافعان حقوق زنان این بیانیه را امضا کرده‌اند که در میان آن‌ها نام کسانی همچون نیره توحیدی، رضوان مقدم، فریبا داودی مهاجر، محبوبه عباسقلی‌زاده، لونا شاد، پرتو نوری‌علا، رؤیا طلوعی، نسرین افضلی و... دیده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهین امینی

    خدا عالیجناب خاکستری و نیروهایش را برای حفظ نظام نگه دار باشد

  • Majid

    معنای جدید جسور به رغم خبر در بالا:  زن و یا مردی  که یواشکی در برابر حجاب اجباری جسارت کند!!!