ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه سپاه اکران فيلم قصه‌ها را حمايت از «فتنه‌گران» دانست

اکران فيلم «قصه‌ها» تازه‌ترين اثر رخشان بنی‌اعتماد در سينماهای ايران آغاز شده است. روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران اين فيلم را در ستايش «فتنه‌گران» توصيف کرده است.

اکران فيلم «قصه‌ها» تازه‌ترين اثر رخشان بنی‌اعتماد در سينماهای ايران آغاز شده است. روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران اين فيلم را در ستايش «فتنه‌گران» توصيف و از اکران آن ابراز ناخشنودی کرده است.

شاهرخ فروتنیان، بابک حمیدیان و نگار جواهریان در صحنه‌ای از فیلم «قصه‌ها»

روزنامه جوان روز پنج‌شنبه ۱۷ ارديبهشت نوشت اکران فيلم «قصه‌ها» اقدامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای «تابوشکنی» در مورد «عادی شدن» اکران فيلم‌هايی است که به دليل «محتوای نامناسب» در توقيف به‌سر می‌برند.

سپاه پاسداران با اين‌که يک نهاد نظامی است اما در دهه‌های اخير قدرت خود را در حوزه‌های سياسی، فرهنگی و اقتصادی نيز گسترش داده است.

روزنامه وابسته به سپاه افزوده که اکران اين فيلم به معنای «ناکارآمدی» علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران است که پيش از اين وعده داده بود «فتنه ۸۸ خط قرمز» برای اکران فيلم‌هاست.

مقامات حکومتی ايران از اعتراضات به انتخابات بحث‌برانگيز سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

فيلم «قصه‌ها» اثری با دستمايه نقد اجتماعی و روايتگر خشونت خانگی، بيکاری و اعتياد و تصويری از جامعه امروز ايرانی است.

در فيلم «قصه‌ها»، رخشان بنی‌اعتماد سراغ شخصيت‌های فيلم‌های پيشين‌اش، آثاری مثل «خارج از محدوده»، «روسری آبی»، «گيلانه» و «خون‌بازی» رفته و دگرگونی‌های زندگی آنان را در سايه تحولات سياسی و اجتماعی پس از رويدادهای ۲۲ خرداد ۸۸ بررسيده است. با اين تمهيد با زندگی روزانه مردم در ايران هم آشنا می‌شويم: راننده‌های تاکسی که کمرشان زير بدهی‌های سنگين خم شده، بازنشستگان فقير و بی‌چيز، جوانان بيکار و کارگران کارخانه‌ها.

در اين فيلم بسياری از بازيگران مشهور سينمای ايران از جمله گلاب آدينه، صابر ابر، نگار جواهريان، بابک حميديان، حبيب رضايی، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنيان، باران کوثری، پيمان معادی و فاطمه معتمدآريا شرکت دارند.

«قصه‌ها» سال گذشته جایزه بهترین فیلمنامه هفتادویکمین جشنواره فیلم ونیز را نصیب رخشان بنی‌اعتماد کرد. پیش از آن وزیر ارشاد با حضور این فیلم در جشنواره ونیز مخالفت کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 97

    […] روزنامه سپاه اکران فیلم قصه‌ها را حمایت از «فتنه‌گران… رادیو زمانه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ اکران فیلم «قصه‌ها» تازه‌ترین اثر رخشان بنی‌اعتماد در سینماهای ایران آغاز شده است. روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران این فیلم را در ستایش «فتنه‌گران» توصیف و از اکران آن ابراز ناخشنودی کرده است. […]

  • بهنام

    این قاچاقچیان پاسدار از نشان دادن واقعیتهای اجتماعی به شدت هراس دارند ، اما نمیدانند که اسلام و جمهوری ننگینشان این بلا را بر سر مردم آورده است . خوشبختانه دیگر هیچکس فریب نیرنگ و ریای ملایان و در راس آنها ولی امر دزدان جهان را نخواهد خورد و به زودی به سرنوشت باقی دیکتاتورهای جهان گرفتار شده و به زباله دان تاریخ میپیوندند .