ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باغ وحشی در ژاپن برای نام‌گذاری میمونی هم‌نام با شاهزاده بریتانیا معذرت خواست

باغ‌وحش تاکاساکی‌یاما در ژاپن به خاطر انتخاب نام «شارلوت» برای نوزاد میمونی که تقریباً همزمان با شارلوت الیزابت دایانا- نوزاد خاندان سلطنتی بریتانیا- به دنیا آمده، عذرخواهی کرد.

باغ‌وحش تاکاساکی‌یاما در ژاپن به خاطر انتخاب نام شارلوت برای نوزاد میمونی که تقریباً همزمان با شارلوت الیزابت دایانا- نوزاد تازه به دنیا آمده خاندان سلطنتی بریتانیا- به دنیا آمده، عذرخواهی کرد.

شارلوت میمون که اکنون هم‌نام شاهزاده بریتانیاست، در پی اعتراض‌ها به اینکه نام او توهین به شارلوت انسان محسوب می‌شود، در انتظار نامی جدید است.

روز پنجشنبه ۷ ماه مه / ۱۷ اردیبهشت ماه، باغ‌وحش تاکاساکی‌یاما در یک پیام عمومی از مردم و دولت انگلستان برای این نام‌گذاری معذرت خواست.

شارلوت کوچولو متعلق به گونه «بوزینه دم کوتاه» است و اولین نوزاد این گونه در سال جدید است. باغ‌وحش تاکاساکی‌یاما رسم این را دارد که هر سال اولین نوزاد میمون به دنیا آمده در این باغ‌وحش را مردم نام‌گذاری کنند. شارلوت به رسم همیشگی این باغ‌وحش توسط طرفدارانش و در یک نظرخواهی عمومی نام‌گذاری شده است. اما اکنون مقامات باغ‌وحش گفته‌اند که نام او را تغییر خواهند داد.

پس از اعلام خبر نام‌گذاری میمون جدید این باغ‌وحش، کمپینی شکایتی آغاز شد که در آن افراد به باغ‌وحش معترض شده بودند که انتخاب نام شارلوت برای یک میمون بی‌احترامی به شارلوت انسان، یعنی شاهزاده خانم جدید بریتانیا فرزند ویلیام و کیت، دوشس کمبریج است.

با توجه به اینکه «شارلوت» نام انتخابی در یک نظرسنجی عمومی است، واضح است که این نام حامیان خود را هم دارد.

در پیام عذرخواهی باغ‌وحش آمده است: «عمیقاً برای ایجاد ناراحتی برای بسیاری از مردم به خاطر نام‌گذاری نوزاد [میمون] متأسف هستیم و این نظرات را جدی می‌گیریم.»

مقامات باغ‌وحش گفته‌اند که آن‌ها مشغول انتخاب نام جدید برای میمون کوچولو هستند و در انتخاب این نام با سفارت بریتانیا مشورت خواهند کرد.

آسوشیتدپرس با سفارت بریتانیا در ژاپن تماس گرفته است اما این سفارت در مورد نام‌گذاری نوزاد میمون باغ‌وحش تاکاساکی‌یاما اظهار نظری نکرده است.

ویدئوی کوتاهی از نوزاد میمونی را که اکنون نام ندارد ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.