ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کویت ۲۸ جنگنده بوئینگ به آمریکا سفارش داد

نگرانی‌های کشورهای حوزه خلیج فارس به تقویت موقعیت بازار فروش تسلیحات در منطقه منجر شده است. کویت در حال مذاکره با آمریکا برای خرید ۲۸ فروند جنگنده بوئینگ است.

با بحرانی‌تر شدن منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، کشورهای عربی بیشتر و بیشتر به خرید تسلیحات روی می‌آورند. کویت سفارش ۲۸ فروند جنگنده از نوع F/A-18E/F «سوپر هورنت» را به آمریکا داده است.

یک منبع آگاه به پرونده این خرید نظامی، روز پنج‌شنبه ۷ ماه مه / ۱۷ ارديبهشت به خبرگزاری فرانسه گفت قرارداد خرید این جنگنده‌های ساخت کمپانی بوئینگ آمریکا سه میلیارد دلار است.

این منبع آگاه افزود مذاکرات برای نهایی کردن خرید جنگنده‌های «سوپر هورنت» میان دولت آمریکا و مقام‌های کویتی در جریان است.

به‌گفته او امارات متحده عربی نیز نامه‌ای را امضا کرده که در آن از علاقه‌اش به خرید جنگنده‌های «سوپر هورنت» نوشته است.

کمپانی بوئینگ حاضر نشده این گزارش را رد یا تأیید کند.

این کمپانی که جنگنده‌های «سوپر هورنت» را در سنت لوئیز، واقع در ایالت میزوری آمریکا تولید می‌کند پیش از این در نظر گرفته بود که تا سال ۲۰۱۷ تولید خود را معلق کند.

نگرانی‌های کشورهای حوزه خلیج فارس به تقویت موقعیت بازار فروش تسلیحات در منطقه منجر شده است. روز دوشنبه گذشته فرانسه موفق شد در دوحه، قرارداد ۶,۳ میلیارد یورویی فروش ۲۴ فروند جنگنده رافال به قطر را امضا کند. گفته می‌شود پاریس همچنین در حال گفت‌وگو با امارات متحده عربی برای فروش ۶۰ فروند جنگنده رافال است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Xerxes Goodarzie

    Dassault Rafale رفل یا رافال به معنی تندباد —- نام رافائل Raphael که از عبری רפאל گرفته شده است هیچ ربطی به نام این جنگنده ندارد. معنی تحت الفظی واژه رافائل در عبری “خدا شفا می دهد/ داده ” می باشد.

  • Yoko

    رافائل چىه؟ رفل ىعنى صاعقه