ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ محرمانه روحانی به نامه‌ مجمع روحانیون درباره ممنوع‌التصویر بودن خاتمی

رییس‌جمهوری ایران در پاسخ به نامه مجمع روحانیون مبارز درباره علت ممنوع‌التصویر بودن محمد خاتمی، خواستار ارائه توضیح از سوی قوه قضاییه شده است.

رییس‌جمهوری ایران در پاسخ به نامه اعضای مجمع روحانیون مبارز و پرسش درباره علت ممنوع‌التصویر بودن محمد خاتمی، رییس‌جمهوری اسبق ایران، خواستار ارائه توضیح از سوی قوه قضاییه شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، گزارش داده بود که محمد موسوی خوئینی‌ها، دبیر مجمع روحانیون مبارز در این نامه از حسن روحانی خواسته تا با استفاده از اختیارات قانونی خود، «مانع اقدامات مغایر با موازین قانونی و حقوقی شود.»

پیش از این اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری ایران هم از پیگیری موضوع ممنوع‌التصویر بودن خاتمی خبر داده بود اما هنوز نتیجه این پیگیری در رسانه‌ها منتشر نشده است.

یک عضو مجمع روحانیون مبارز اما گفته است که پس از ارسال نامه به دفتر حسن روحانی، او در نامه‌ای به قوه قضاییه خواستار ارائه پاسخ به سوال مجمع روحانیون مبارز شده و رونوشت این نامه نیز به مجمع روحانیون ارسال شده است.

محمد مقدم، از اعضای مجمع روحانیون مبارز، درباره نامه این مجمع به حسن روحانی گفته است: «اعضای مجمع بار‌ها در جلسات مسائلی را درباره تحت‌الشعاع قرار گرفتن حقوق شهروندی در پی ممنوع‌التصویر کردن محمد خاتمی مطرح کردند و در ‌‌نهایت، قرار شد که در این زمینه نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نوشته شود.»

مقدم با اشاره به وظیفه رییس‌‌جمهوری در اجرای قانون اساسی و این‌که ممنوع‌التصویری محمد خاتمی بدون استناد قانونی صورت گرفته است، گفته که «تعدادی از اعضای مجمع از رییس‌جمهوری خواسته‌اند در این‌باره به افکار عمومی توضیح دهد.»

به گفته مقدم، مجمع روحانیون مبارز منتظر پاسخ نهادهای ذیربط در این زمینه است تا موضوع برای افکار عمومی و اعضای مجمع موضوع ممنوع‌التصویری محمد خاتمی مشخص شود.

محمدعلی ابطحی، دیگر عضو مجمع روحانیون مبارز نیز گفته است که پاسخ نامه این مجمع، دو شب پیش (۱۵ اردیبهشت ماه)، به این مجمع رسیده است اما به دلیل اینکه محتوای نامه قید محرمانه دارد، نمی‌توان درباره جزییات آن اطلاعی ارائه کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب بهرام : قوه قضائیه به همین تازگی حکم ممنوع التصویری ایشان را به رسانه ها ابلاغ نمود . عمله نظام تا همین چند وقت پیش به راحتی در جاهای مختلف سخن پراکنی و هذیان گوئی و مدح ولی وقیه را مینمود . شما هم بهتر است یک سری به خودتان بزنید و هر چه زودتر از خواب غفلت بیدار شوید .

  • بهرام

    آقا بهنام اگر از اصحاب کهف هستید ناچارم بگویم از ندیدن چهره خاتمی ده سالی است که راحت شده اید.خداوند همه ما را بیدار کند.آمین.

  • پیمان

    با استدلال دکتر فرید بود و نبود هر کسی که در طول عمر نامبارکش در جمهوری اسلامی رای داده هیچ فرقی نمیکند.چون به نظام ولایت فقیه ای و رای داده است!!! (جای سقراط گرامی خالی)دست کم فقط همان 50 و اندی درصد هم که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر رای داده اند، بود و نبودشان هیچ فرقی هم نمیکند و بهتر است از همین لحظه فکری برای ممنوع التصویری و ممنوع السخن و ممنوع الحیاتی خود کنند.تنها بودن استاد فرید عزیز برای خاتمی و بقیه 50 و اندی درصد مردم کفایت میکند.چرا که ایشان تا حالا رای نداده پس مخالف نظام ولایت فقیه است و راه مبارزه را بلد است (چه راهی؟)در نتیجه سرشان به تنتان میارزد و وجود مبارکشان برای مملکت بسیار سودمند تر از آقای خاتمی و نصف مردم است.

  • بهنام

    تازه از ندیدن تصویر منحوس عمله نظام راحت شده ایم . بگذارید از ندیدنش آسوده خاطر باشیم و یاد خاطرات مزدوری و پاچه مالی این فرد برای نظام ننگینش را به فراموشی بسپاریم .

  • nader

    دادگان: هدف فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این است که کی روش نماند. نصف آدمهای دور وزیر لمپن بودند صحبت های وزیر ورزش در جلسه با پیشکسوتان علیه کی روش با کد بود. می گویند این جلسه درباره فساد و اخلاق مداری و لمپنیسم بوده است. نصف اینهایی که در جلسه کنار وزیر بودند در مسئله فساد هستند و خودشان لمپن هستند! آقای وزیر با افرادی جلسه گذاشت که نصفشان لمپن بودند ودر فساد و لمپنیسم نقش داشته اند!

  • Farid

    فرض کنید ممنوعیت رفع شد!  چه تاثیری در روند مبارزه مردم بر علیه خفقان دارد؟  او که همیشه از دیکتاتوری ولایت دفاع کرده و رای هم داده!

  • Farid

    کی بود کی بود من نبودم ؟!