ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات بریتانیا: یک پیروزی و سه استعفا

دیوید کامرون می‌تواند بدون نیاز به دولتی ائتلافی، در مقام خود بماند. محافظه‌کاران ۳۳۱ کرسی به دست آوردند. رهبران احزاب کارگر، لیبرال دمکرات و استقلال کناره گرفتند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا می‌تواند بدون نیاز به دولتی ائتلافی، هم‌چنان در مقام خود بماند. محافظه‌کاران ۳۳۱ کرسی را از آن خود ساختند. رهبران احزاب کارگر، لیبرال دمکرات و استقلال در واکنش به شکست خود، کناره‌گیری کردند.

دیوید کامرون می‌تواند بدون نیاز به شریک ائتلافی دولت جدید را تشکیل دهد.

با اعلام نتیجه نهایی انتخابات سراسری بریتانیا و کسب اکثریت قاطع آرا به نفع حزب محافظه‌کار، پیروزی چشمگیری نصیب دیوید کامرون شد. این برد قاطع، با شگفتی ناظران همراه بود زیرا نظرسنجی‌ها تا آخرین روز، حاکی از رقابت دوشادوش کامرون و میلیبند بودند. این دو در ماه گذشته در کارزارهای انتخاباتی با نتیجه احتمالی ۳۴٪ در برابر ۳۳٪، شانه‌ به شانه یکدیگر پیش می‌رفتند.

اد میلیبند، شکست تلخ و غیرمنتظره خود را با استعفا از مقام رهبری حزب کارگر پذیرفت و مسئولیت ناکامی سوسیال دمکرات‌های بریتانیایی را که در سه دهه گذشته بی‌سابقه بوده، بر عهده گرفت.

نتیجه این انتخابات برای حزب کارگر به مراتب بدتر از سال ۲۰۱۰ است که رهبر پیشین آن، گوردون براون به کسب ۲۵۸ کرسی بسنده کرد. آنها در انتخابات ۷ مه، تنها ۲۳۱ کرسی به دست آورده‌اند.

اد میلیبند در حزب کارگر به «اد سرخ« شهرت داشت

میلیبند از شبی تلخ برای حزبش یاد کرده و گفته است: «انتخابات را باختیم زیرا به آرایی که در ولز و انگلستان امیدوار بودیم، دست نیافتیم.»

شگفتی دیگر انتخابات بریتانیا، شکست حزب دست راستی «یوکیپ» به رهبری نایجل فاراژ بود. فاراژ نیز در واکنش به ناکامی در کسب کرسی پارلمان، از مقام خود کناره گرفت. او که برای ورود به مجلس عوام در حوزه انتخاباتی «ساوت تانت» می‌کوشید، کرسی مربوطه را با ۳۲ درصد در برابر ۳۸درصد، به نامزد محافظه‌کاران واگذار کرد.

حزب «یوکیپ» خواستار محدود کردن مهاجرت به بریتانیا و خروج این کشور از اتحادیه اروپاست.

رهبر حزب لیبرال دمکرات بریتانیا، نیک کلگ نیز از مقام خود کنار رفت. او که معاون کامرون در دولت ائتلافی است، دلیل استعفای خود را شکست جدی در انتخابات عنوان کرد. این حزب که تاکنون ۵۷ کرسی را در پارلمان بریتانیا داشت، تنها ۸ نماینده به مجلس می‌فرستند.

شگفتی دیگر در اسکاتلند روی داد. حزب ملی (SNP) از مجموع ۵۹ کرسی پارلمان در اسکاتلند به ۵۶ کرسی دست یافت.

اد میلیبند ۴۵ ساله که در حزب خودش به “اد سرخ” شهرت دارد، قول داده بود که در صورت انتخاب شدن، سیستم بهداشت کشور را احیا کند، مانع فرار مالیاتی شود و با آسیب‌های زیست محیطی مبارزه کند. میلیبند و کامرون، هر دو دانش آموخته رشته‌های فلسفه، سیاست و اقتصاد از دانشگاه آکسفورد هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.