ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاکستان: کشته و زخمی شدن چند سفیر کشورهای خارجی در سرنگونی هليکوپتر

در حادثه سرنگونی یک هلیکوپتر در پاکستان دست‌کم هفت نفر از جمله لایف لارسن و دومینگو دی لوسناریو، سفیران نروژ و فيليپين کشته شدند.

در حادثه سرنگونی یک هلیکوپتر در پاکستان دست‌کم هفت نفر از جمله سفیران نروژ و فيليپين کشته شدند.

همسران سفيران مالزی و اندونزی، خلبان و کمک‌خلبان و همچنین یک عضو خدمه هلیکوپتر نيز در ميان کشته‌شدگان هستند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های پاکستانی گفته‌اند این حادثه روز جمعه ۸ ماه مه / ۱۸ ارديبهشت در یک منطقه دور افتاده هبمالایای پاکستان در شمال شرق این کشور رخ داده است.

لایف لارسن، سفیر ۶۱ ساله نروژ، متأهل و دارای یک فرزند از سپتامبر ۲۰۱۴ در اسلام‌آباد خدمت می‌کرد و دومینگو دی لوسناریو، سفیر فیلیپین، ۵۴ سال سن داشت.

دیپلمات‌های حدود ۳۰ کشور به همراه اعضای خانواده‌هایشان و چند روزنامه‌نگار با سه هلیکوپتر نظامی از منطقه توریستی گيلگيت بازدید می‌کردند که یکی از هلیکوپترها داخل مدرسه‌ای سقوط کرد و آتش گرفت.

به‌هنگام این حادثه مدرسه که به‌طور معمول روزهای جمعه باز است به‌دلیل تعطیلی عمومی در این منطقه بسته بود و همین موجب شد تا حادثه تلفات کمتری داشته باشد.

طالبان پاکستان مدعی شد که این رویداد نتیجه «حمله» اعضای این گروه به هلیکوپتر است که در دره نلتر سقوط کرد. حضور نیروهای نظامی در این منطقه بسیار شدید است و طالبان معمولاً در آن حضوری نداشته‌اند.

مقام‌های پاکستانی تحقیقات خود درباره این حادثه را آغاز کرده‌‌اند اما بدون اشاره به جزئیات، علت آن را بیشتر یک «خطای فنی» دانسته‌اند.

سفیران کشورهای خارجی قرار بود در ادامه روز با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان دیدار کنند. نواز شریف قصد داشت به گيلگيت سفر کند که با این حادثه به اسلام‌آباد بازگشت و یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

همسران سفيران مالزی و اندونزی، خلبان و کمک‌خلبان و همچنین یک عضو خدمه هلیکوپتر نيز در ميان کشته‌شدگان هستند. سفیران لهستان و هلند در این حادثه زخمی شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.