ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون اجتماعی نیروی انتظامی: متهم پرونده مهاباد به جرم خود اعتراف کرد

اعلام اين خبر در حالی است که منتظر المهدی بدون اشاره به محتوای اين اعتراف اعلام کرد که مرگ فريناز خسروانی در مواجهه با مأموران اماکن و نیروی انتظامی نبوده است.

يک مقام ارشد نيروی انتظامی خبر داد که متهم پرونده فريناز خسروانی، دختری که گفته می‌شود برای فرار از تجاوز خودکشی کرد، به جرم خود اعتراف کرده است.

فريناز خسروانی، دختر ٢۶ ساله مهابادی که ليسانس کامپيوتر و از کارمندان هتل «تارا» در اين شهر بود

به گزارش تسنيم، سعيد منتظر المهدی، با اعلام اينکه «متهم پرونده ماجرای مهاباد» به جرم خود اعتراف کرده، گفت: «او هيچ جايگاه امنيتی‌ ندارد و يکی از اهالی همان استان است.»

اعلام اين خبر در حالی است که منتظر المهدی بدون اشاره به محتوای اين اعتراف اعلام کرد که مرگ فريناز خسروانی در مواجهه با مأموران اماکن و انتظامی رخ نداده است: «اين اتفاق در حالی رخ داده که خانم جوان فوت‌ شده به دلیل نگرانی از اطلاع يافتن خانواده خود و رئيس هتل محل کارش از موضوع، قصد داشته از بالکن اتاق به بالکن ديگری برود که متأسفانه سقوط کرده و جان باخته.»

تاکنون اظهارات ضد و نقيضی از مقام‌های سياسی و قضايی درباره حادثه مهاباد منتشر شده است.

همچنين به گفته معاون نيروی انتظامی تعدادی از افراد مظنون به آتش‌کشيدن هتل "تارا"ی مهاباد نيز در جريان تحقيقات پليس دستگير شدند. اما روايت منتظر المهدی از اعتراض‌های مهاباد این است که «شبکه‌های معاند قصد داشتند با غلو کردن، جوی امنيتی در اين شهر حاکم کنند.»

بر اساس خبرهای منتشر شده، روز دوشنبه ۱۴ ارديبهشت‌ماه، فريناز خسروانی، دختر ٢۶ ساله مهابادی که ليسانس کامپيوتر و از کارمندان هتل تارا در اين شهر بود، خود را از طبقە چهارم اين هتل به پايين پرت کرد و کشته شد.

انتشار خبر مرگ اين دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی موجی از نارضايتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران اين شبکه‌ها را در پی داشت.

عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت شماری از شهروندان مهابادی دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی مسئولان به حادثه مرگ فریناز خسروانی شدند. این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شد. در این تجمع خسارت‌هایی نیز به هتل تارا وارد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ما وارثان درد مشترک

    در جواب به سلیم زاده خب توهم یکی مثل همونا یا از کجا معلوم که هم دستش نبوده باشی

  • جمال سلیم زاد

    خجالت بکشید با دروغهایی که سر هم کردین خوبه که من کارمند هتل تارام و اونجا کار کردم ***

  • hasani

    سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه، با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث شهر مهاباد اعلام کرد: "  حکومت ایران سابقه‌ی طولانی در سرکوب اعتراضات مردمی دارد ". در این بیانیه آمده است: "ما طبق مستندات و شواهد موجود می‌توانیم ثابت کنیم که‌ حکومت ایران سابقه‌ی طولانی در سرکوب معترضان داشته‌ و به‌همین دلیل است که‌ ایران به‌جای سرکوب معترضان می‌بایست کمیته‌ا‌ی برای پیگیری و بررسی واقعه‌ی کشته‌شدن فریناز خسروانی تشکیل دهد".

  • صادق

    شخص متهم یکی از اهالی همان جا است؟؟؟؟؟ به نظر شما از اهالی همان جا دو روز در هتل اقامت داره؟؟؟؟؟؟

  • منصور

    آقا/خانم واقع بین: اگر افرادی در کابل فرخنده را فجیعانه کشتند، دلیل نمی شود که به تمام افغان ها توهین کنی. همان طور که کسی حق ندارد به تمام ایرانی ها به خاطر جنایات مشابهی توهین کند. حداقل در افغانستان متهمان این رویداد را محاکمه و مجازات سنگینی از جمله اعدام را برای آنها در نظر گرفتند . اگر در ایران به دختران باکره زندانی به صورت به نام دین تجاوز شود( زندانیان سیاسی 67) و یا دراصفهان با ورود به باغ به تمام زنان و دختران تجاوز نمی کنند و موارد بی شمار از این قبیل جنایات، کسی حق نداره بگه که" ایرانی های عقب مانده" با این مطلبت نشان دادی که خودت "عقب مانده" هستی

  • الف ر

    از بدیهای دیکتاتوری اینه که امنیت روانی جامعه رو سلب میکنه و مردم به حاکمان هیچ اعتمادی ندارند. اگه قوه قضاییه مستقل بود و مردم به دادگاهها و قضات اعتماد داشتند خودشون اقدام نمیکردند، الکی نگفته اند که مهمترین قوه هر کشوری برای پیشرفت اون، قوه قضاییه است. چون در مناطق کردنشین اکثر یا همه ی مسولان کلیدی، غیر بومی هستند بنابراین مردم اعتماد نمی کنند. اینها خیانت به منافع ملی است در مناطق کردنشین آنقدر نسبت به مسولین بدبینی وجود داره که براحتی هر شخصی متهم به خیانت به مردم و همکاری با نهادهای اطلاعاتی میشه و هر قضیه ای امنیتی میشه و مورد سوءاستفاده دشمنان کشور یا رقبای منطقه ای میشه. در هر کشوری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، حافظ جان و مال شهروندان هستند اما در جمهوری اسلامی، در قتلهای زنجیره ای بهترین فرزندان مملکت رو به خاک و خون کشیدند، از نفوذ خودشون در راستای رانت خواری، دزدی، پارتی بازی و ... سوءاستفاده میکنند، بنابراین مردم هر چقدر به جنایتکاری اونها مظنون یا معتقد باشند حق دارند. در این قضیه حتی اگه مقام دادگستری واقعیت رو گفته باشه مردم باور نمی کنند، مثل چوپان دروغگو !

  • faryad

    در جواب امنیتی واقع بین: خدالعنتشان کند اغشالگران ایران را  که یک روز اسید میپاشند... یکروز از ماشینشان برهنه بخیابان فرار میکنند... یکروز در زندان اوین با چوب بسرش میزنند و میکشند... یکروز در خانه را میشکنند و بزندان اوین میبرند ... اینهم که بعد از تجاوز مثل داعشیها پرتش میکنند پایین ....

  • nader

    بازهم دروغی دیگر....متهم از اهالی آنجاست! .....تا حالا که میگفتید  تصادفا پرت شده!

  • امیر

    شما فاقد حداقل ها در خبررسانی هستید. یه نگاهی به پوشش خبر مهاباد بندازید شاید کمی خجالت بکشید جالب اینجاست در متن این خبر هم باز دست بردار نیستید

  • شاهین امینی

    این پرونده هم یکی میشه مثل پرونده ستار بهشتی

  • حمید

    خدا بیامرزدش، روحش شاد و یادش گرامی باد. دم مردم مهاباد گرم! شاد باشید. حمید

  • واقع بین

    متاسفانه ازمرگ دلخراش این بانوایرانی یک عده هوچی وتجزیه طلب دارندسوءاستفاده میکنند ومرگ این بانو رادست آویزهدف خودشان کردنند تن این دختررا درگورمیلرزانند وآبروی خانواده این دختررادرمهاباد بشدت به خطرانداختند ازاحساسات غیرتی کردها دارند نهایت سوءاستفاده رو میکنند حتی دردنیا به جامه کردایرانی به مانند افقانی های عقب مانده وداستان فرخنده نگاه میکنند یعنی افراط وعقب ماندگی دراصل این دشمنی با ایرانی وکرد است درلوای دوستی دارند خنجرازعقب میزنند خدالعنتشان کند دشمنان ایران را _نابود باددشمنان ایران زمین !!!