ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب کارگران معدن زغال سنگ نگین در طبس

۱۵۰ نفر از کارگران معادن ذغال سنگ نگین طبس در اعتراض به تعویق یک ماه و نیم حقوقشان دست از کار کشیدند.

صبح امروز، دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه،۱۵۰ نفر از کارگران معادن ذغال سنگ نگین طبس در اعتراض به تعویق یک ماه و نیم حقوقشان دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حقوق این کارگران سه ماه به تعویق افتاده بود. کارفرما تاکنون بخشی از مطالبات آن‌ها را پرداخت کرده اما هنوز نیمی از حقوق اسفند ۹۳ و حقوق کامل فروردین ۹۴ پرداخت نشده است.

تعداد کارگران معدن زغال‌ سنگ نگین حدود ۴۰۰ نفر است که به صورت چرخشی شش روز کار و سه روز استراحت می‌کنند. کارگران معترضی که امروز دست از کار کشیده‌اند، شیفتی ۱۵۰ نفره هستند که قرار بوده شش روز کار کنند.

کارگران معترض به ایلنا گفتند آن‌ها بارها از مسئولان و مدیران معدن خواسته بودند که به مشکلاتشان رسیدگی کنند اما نتیجه‌ای نگرفته اند.

به گفته کارگران معدن نگین، دلیل اعتراض آن‌ها صرفاً به تعویق دستمزدشان محدود نمی‌شود. یکی از دلایل اعتراض این کارگران به کم کردن اضافه‌کاری‌های کارگران غیرشیفت در ایام نوروز سال جاری مربوط است.

کارگران معدن در ایران از شرایط مناسب کاری بهره نمی‌برند. کار در شرایط ناامن سالانه باعث مرگ و آسیب‌های جسمانی برخی از کارگران می‌شود. برای نمونه به دنبال وقوع حادثه‌ای که در روز یک‌شنبه دهم اسفند در معدن منگنز قم رخ داد، دو کارگر معدن کشته شدند.

در این رابطه بیشتر بخوانید: کشته شدن ۲ کارگر در معدن منگنز قم

کارگرانی که به شرایط نامناسب خود اعتراض می‌کنند نیز گاهی به حبس و شلاق محکوم می‌شوند. ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ پنج کارگر معدن چادرملو در شهرستان اردکان استان یزد به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به یک سال حبس و شلاق محکوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.