ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجات حدود دو هزار پناهجو در سواحل اندونزی و مالزی

حدود دو هزار پناهجو در دو روز اخیر با پنج قایق در سواحل اندونزی و مالزی نجات یافتند.

نزدیک به دو هزار پناهجو که در میان آن‌ها مردم روهینگیا، اقلیت مسلمان میانمار (برمه) نیز دیده می‌شوند پس از آن‌که توسط قاچاقچیان به حال خود رها شده بودند، در سواحل اندونزی و مالزی نجات یافتند.

گروهی از پناهجویان که بیشترشان از مسلمان‌های روهینگیا هستند، از برمه و بنگلادش آمده‌اند و به‌طور موقت در یک ساختمان دولتی استان «آچه» اندونزی مستقرند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه ۱۱ مه / ۲۱ ارديبهشت چهار قایق با حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر سرنشین پناهجو به سواحل مالزی و اندونزی رسیدند. روز قبل از آن نیز ۶۰۰ پناهجوی دیگر به این سواحل رسیده بودند.

مقام‌های دو کشور اندونزی و مالزی نگران هجوم پناهجویان به کشورهای خود هستند.

هر سال ده‌ها هزار نفر پناهجو برای گریز از فقر در بنگلادش و یا به دلیل سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار (برمه)، از جنوب تایلند به سوی مالزی می‌روند.

در میانمار که بودائی‌ها اکثریت را دارند  ۸۰۰ هزار روهینگیا زندگی می‌کنند که آن‌ها را به‌عنوان مهاجران بنگلادشی غیرقانونی می‌شناسند. ده‌ها هزار نفر از اقلیت روهینگیا به‌دلیل خشونت‌های قومی مرگبار در سال ۲۰۱۲ از کشور گریخته‌اند.

پناهجویان به قیمت جان خود به دریا می‌زنند اما در جنوب تایلند طعمه قاچاقچیان انسان می‌شوند. مهاجرت این پناهجویان به‌طور معمول با نزدیک شدن فصل بارانی شتاب می‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.