ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما شد

هیئت مدیره خانه سینما رضا میرکریمی را به عنوان مدیرعامل خانه سینما انتخاب کرد. او برای دومین بار این سمت را بر عهده گرفته است.

هیئت مدیره خانه سینما رضا میرکریمی، کارگردان سینما را به عنوان مدیرعامل خانه سینما انتخاب کرد.

رضا میرکریمی برای دومین بار مدیرعامل خانه سینما شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آتیلا پسیانی، سخنگوی خانه سینما اعلام کرد رضا کریمی براساس سوابق صنفی و مدیریتی به اتفاق آراء توسط هیئت مدیره خانه سینما به این سمت برگزیده شد.

رضا میرکریمی، کارگردان و تهیه‌کننده، برای دومین بار به این سمت منصوب شده است. او در سال‌های ۸۵ و ۸۷ پیش از محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما بود.

تاکنون منوچهر عسگری‌نسب، محمدآقاجانی، تورج منصوری، احمدرضا درویش، یدالله صمدی، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، سید ضیاء هاشمی، رضا میرکریمی و محمد مهدی عسگرپور سمت مدیرعاملی خانه سینما را برعهده داشته‌اند.

خانه سینما در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد دچار بحران شد. این بحران در هفتم دی‌ماه ۱۳۹۰ آغاز شد. منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، از نهادهای زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور وقت، اعلام کرده بود که بر اساس مصوبه این شورا به علت تفاوت اساسنامه خانه سینما با مصوبه شورای فرهنگی، خانه سینما جایگاه قانونی و حقوقی ندارد. پنج روز بعد، در سیزدهم دی‌ماه دبیر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی در وزارت ارشاد به محمد مهدی عسگرپور، مدیر عامل وقت خانه سینما نامه‌ای نوشت و انحلال این نهاد را به او ابلاغ کرد. محمد حسینی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌طور رسمی از انحلال خانه سینما خبر داد.

خانه سینما که نهادی صنفی با بیش از پنج هزار عضو بود در دی‌ماه سال ۱۳۹۰ تعطیل شد.

در اساسنامه خانه سینما آمده است این نهاد مؤسسه‌ای ا‌ست که تحت نظر وزارت ارشاد تشکیل شده، وزارت ارشاد اما می‌گفت خانه سینما می‌بایست تحت نظر دولت فعالیت کند. همچنین وزارت ارشاد خواهان آن بود که هرگونه تغییری در اساسنامه خانه سینما باید به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد اما خانه سینما خواهان استقلال از شورای فرهنگ عمومی بود.

دیوان عدالت اداری با تصمیم انحلال خانه سینما مخالفت کرد اما هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد، در رأی نهایی خود، خانه سینما را به‌طور دائم تعطیل اعلام کرد و اصرار بر ادامه فعالیت آن را غیرقانونی دانست. بسیاری از مخالفان تعطیلی خانه سینما را اقدامی سیاسی دانستند و اعتراض‌های گسترده‌ای نیز در میان سینماگران ایران شکل گرفت.

سرانجام با روی کار آمدن دولت حسن روحانی، خانه سینما پنج‌شنبه ۲۱ شهریورماه  ۱۳۹۲ در سالروز ۱۱۴ سالگی سینمای ایران، بازگشایی شد.

در این رابطه بیشتر بخوانید: بازگشایی خانه سینما در روز ملی سینما

مجمع عمومی خانه سينما نیز روز ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۳ برگزار و هيئت مديره جدید آن انتخاب شد. محمدرضا موئينی، ابراهيم مختاری، بهمن اردلان، کامران ملکی، آتيلا پسيانی، شادمهر راستين و مهدی خادم اعضای جدید هيئت مديره خانه سینما هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.