ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت نفر در شيراز اعدام شدند

هفت نفر در روزهای يک‌شنبه و سه‌شنبه هفته جاری در زندان عادل‌آباد شيراز اعدام شدند.

هفت نفر در روزهای يک‌شنبه و سه‌شنبه هفته جاری در زندان عادل‌آباد شيراز اعدام شدند.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، روز يکشنبه ۲۰ ارديبهشت، چهار تن به اتهام «سرقت مسلحانه» و روز سه‌شنبه ۲۲ ارديبهشت نيز سه متهم به «قتل»، در محوطه زندان عادل‌آباد، به دار آويخته شدند.

از هويت محکومان اطلاعی در دست نيست اما گويا يکی از اعدام‌شدگان تبعه کشور افغانستان و بقيه ايرانی بوده‌اند.

فروردين سال جاری نيز هفت نفر در زندان عادل‌آباد شيراز اعدام شده بودند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در روز جمعه ۸ ماه مه / ۱۸ اردیبهشت) از افزایش اعدام‌ها در ایران انتقاد کرد. این شورا گفت از آغاز سال میلادی جاری، بیش از ۳۴۰ نفر اعدام شده‌اند.

فعالان حقوق بشر، سازمان‌های جهانی و حتی برخی از مسئولان حکومتی در ايران، بارها خواسته‌اند تا در قوانين مربوط به خريد و فروش مواد مخدر تجديد نظر شود و افراد به چنين دليلی اعدام نشوند اما هنوز تغييری در اين رويه ايجاد نشده است.

درهمين حال علی مؤيدی، رئيس پليس مبارزه با موادمخدر نيروی انتظامی ايران روز چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت در مورد پيامدهای کاهش برخوردها با متهمان مواد مخدر هشدار داد و خواهان افزايش مجازات در قانون مبارزه با مواد مخدر شد.

به گفته مؤيدی، کاهش مجازات متهمان مواد مخدر «امنيت جامعه را به خطر خواهد انداخت.»

اين مقام پليس به کسانی که تلاش می‌کنند تا مجازات اعدام متهمان مواد مخدر لغو شود، هشدار داد و ابراز اميدواری کرد که اين مجازات تغيير پيدا نکند.

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران سال گذشته خبر داد که تلاش‌هايی در جريان است تا مجازات اعدام در مورد مواد مخدر در اين کشور تغيير کند و شمار اعدام‌ها کمتر شود.

ستاد مبارزه با موادمخدر نيز می‌گويد که مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر «بايد محدود و از مجازات‌های جايگزين برای آن‌ها استفاده شود.»

بر پايه قوانين ايران فروش مقدار معينی از مواد مخدر مجازات اعدام در پی دارد. نهادهای حقوق بشری بارها نسبت به شمار اين اعدام‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    رژیم کشتار و باز هم اعدام دسته جمعی.این آدم کشان اسلامی از خون ریزی لذت میبرند.آدمکشی را متوقف کنید.مسلمانان محمدی.