ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شلیک هشداردهنده ایران به کشتی سنگاپوری در خلیج فارس

نیروهای گشت دریایی ایران با شلیک به سمت یک کشتی تجاری با پرچم سنگاپور به آن هشدار دادند.

نیروهای گشت دریایی ایران روز پنج‌شنبه ۱۴ ماه مه / ۲۴ ارديبهشت با شلیک به سمت یک کشتی تجاری با پرچم سنگاپور به آن هشدار دادند.

قایق‌های تندروی سپاه در خلیج فارس - عکس آرشیوی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع آمریکایی ضمن اعلام این خبر گفته‌اند، این کشتی «آلپاین اترنیتی» Alpine Eternity نام دارد و در لحظه شلیک نیروهای ایرانی در آب‌های بین‌المللی قرار داشت.

این منابع که نام آن‌ها منتشر نشده گفته‌اند کشتی سنگاپوری موفق شد وارد آب‌های امارات متحده عربی شود و گشت دریایی امارات با فراخوان کمک از سوی این کشتی به محل آمده و قایق‌های ایرانی از منطقه دور شدند.

یک ناوگان آمریکایی در ۲۰ مایلی محل حادثه حضور داشت اما برای کمک فراخوانده نشد و دخالتی نکرد.

کشتی «آلپاین اترنیتی» تانکر طراحی‌شده برای حمل نفت و محصولات شیمیایی است. این کشتی ۱۸۰ متری متعلق به شرکت حمل و نقل نفتی «ترانسپترول» است که دفاتر آن در نروژ، سوئیس، بلژیک و برمودا قرار دارند.

این رویداد نشان‌دهنده تنش‌های رو به افزایش در خلیج فارس است. ایران به‌تازگی در روز ۲۸ آوریل / ۸ اردیبهشت یک کشتی تجاری متعلق به شرکت مرسک لاین را توسط واحدهای نیروی دریایی سپاه پاسداران توقیف و پس از ۹ روز آزاد کرد.

سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفته بود توقیف این کشتی به دلیل اختلاف حقوقی یک شرکت ایرانی به نام پارس طلائیه و شرکت مرسک لاین صورت گرفت.

مقام‌های ایرانی گفته بودند این کشتی به شرکت‌های ایرانی بدهی داشته و این بدهی را نپرداخته است. پس از مذاکره با شرکت مرسک لاین ایران این کشتی را آزاد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behroouz

    دلواپسان دیدن به توافق دارن نزدیک میشن اون سود جویانی که از این تحریم ها سودهای کلان میبرن دارن آب رو گل آلودش می کنن تا بتونن مانع توافق بشن ودوباره تا بتونن دوباره تور خودشونو پهن کنن