ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی به «عبور از خط قرمز» در مذاکرات هسته‌ای متهم شد

یک عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، آنچه را عباس عراقچی درباره مراکز نظامی گفته در «صلاحيت» او ندانسته و افزوده که بازديد از مراکز نظامی جزو مذاکرات هسته‌ای نيست.

شماری از نمايندگان مجلس می‌گويند سخنان عباس عراقچی، مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران در خصوص بازديد غربی‌ها از مراکز نظامی، عبور از «خط قرمزها» است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهيم آقامحمدی، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، آنچه را عباس عراقچی درباره مراکز نظامی گفته در «صلاحيت» او ندانسته و افزوده که بازديد از مراکز نظامی جزو مذاکرات هسته‌ای نيست.

عباس عراقچی روز جمعه گفته بود: «دسترسی به مراکز غيرهسته‌ای که شامل مراکز نظامی هم می‌تواند باشد، طبق پروتکل الحاقی شرايط خاص خودش را دارد و در حقيقت، برای نمونه‌برداری‌های محيطی يک دسترسی مديريت شده است، اين با آن‌چه در يک بازرسی يا بازديد از مراکز نظامی يا بازديد از يک مرکزی در ذهنمان هست که بيشتر به‌صورت يک مشاهده ميدانی است، کاملاً تفاوت دارد. بنابراين در چارچوب پروتکل الحاقی، موضوع دسترسی‌ها مطرح است و نه بيشتر از آن.»

محمدحسن آصفری، يک عضو ديگر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نيز گفته «عراقچی برای تصميم‌گيری درباره بازديد از سايت‌های نظامی ايران اختياری ندارد.»

به گفته او طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی قوای مسلح زير نظر آيت‌الله علی‌ خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است و «احدی نمی‌تواند در بحث نيروهای مسلح ايران دخالت کند.»

مقام‌های نظامی ايران پيشتر گفته بودند به درخواست‌های غرب برای بازديد از مراکز نظامی با «سرب داغ» پاسخ خواهند داد.

عباس عراقچی، مجيد تخت‌روانچی و حميد بعيدی‌نژاد از روز سه‌شنبه هفته گذشته در وين مذاکرات را برای نگارش متن توافق را آغاز کردند که اين مذاکرات شامگاه جمعه ۲۵ ارديبهشت به پايان رسيد و دور بعدی گفت‌وگوهای ايران و کشورهای ۱+۵ در سطح معاونان وزرای خارجه، چهارشنبه هفته جاری در همين شهر برگزار خواهد شد.

به گفته عراقچی، نگارش پیش‌نویس متن نهایی توافق هسته‌ای با کشورهای گروه ۱+۵ به این زودی تمام نمی‌شود و کار بسیار سختی است.

ايران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان بر پايه مهلت از پيش تعيين شده تا ۱۰ تير / يکم ژوئيه فرصت دارند که به توافق نهايی هسته‌ای دست پيدا کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    منظور ظریف از «توافق بر سر همه‌ چیز یا هیچ»: رفع تحریم و ادامه بمب سازی . منظور موگرینی از «توافق بر سر همه‌ چیز یا هیچ»: توقف بمب سازی و لغو تدریجی تحریم بر اساس تعطیل و یا کاهش بمب سازی. تعریف توافق دو طرف کاملا متضاد و امکانش صفردر صد است!

  • محمد

    انشا الله مذاکرات به هم بخوره تا اینجا ش هم خون شهدا ی هسته ای رو پایمال کردن هم ایران رو مفت فروختند به خاطر تحریمها

  • بهنام

    نرمش قهرمانه و ذلت باری که ولی امر دزدان جهان جام زهرش را تا ته سر کشیده شامل قرار دادی خفت بار برای آنهاست و این هارت و پورتهای مفتضحانه ، تنها داغ ولی وقیه را تازه تر کرده و عدم بصیرت و مدیریت او را فریاد میزند . به امید نابودی و سرنگونی تمامی دیکتاتورهای پوشالی و جنایتکار جهان .