ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ده‌ها هزار ماهی در کيش به دليل آلودگی‌های نفتی

بروز کشند قرمز در حوالی اين منطقه و يا ريختن ماهيان فاسد شده توسط شناورهای شيلاتی و همچنين آلودگی‌های نفتی ممکن است باعث تلف شدن اين ماهيان شده باشند.

ده‌ها هزار ماهی در جزير کيش در جنوب ايران تلف شده‌اند. سازمان محيط زيست از احتمال نقش آلودگی‌های نفتی و کشند قرمز در مرگ اين ماهيان سخن گفته است.

داوود ميرشکار، مديرکل دفتر زيست بوم‌های دريايی سازمان محيط ‌زيست ايران، امروز شنبه ۲۶ ارديبهشت به خبرگزاری مهر گفته بروز کشند قرمز در حوالی اين منطقه و يا ريختن ماهيان فاسد شده توسط شناورهای شيلاتی و همچنين آلودگی‌های نفتی از مواردی است که به احتمال زياد ممکن است باعث تلف شدن اين ماهيان شده باشند.

«کشند قرمز» حاصل رشد و شکوفايی بيش از حد فيتوپلانکتون‌های مضر در آب است. فيتوپلانکتون‌ها موجودات ريزی هستند که گاهی با چشم غير مسلح نيز ديده نمی‌شوند. رشد اين موجودات می‌تواند باعث مرگ آبزيان و ماهی‌‌ها شود.

برخی از اين فيتوپلانکتون‌‌ها از خود سم ترشح می‌کنند. حضور گسترده آن‌ها اکسيژن آب را نيز به اتمام می‌رساند و باعث خفگی آبزيان ديگر می‌شود.

هفته گذشته هزاران ماهی در جزيره کيش تلف شدند و تعداد زياد ديگری نيز در حال تلف شدن هستند.

به گفته شاهدان عينی، ماهی‌های تلف‌شده در روزهای اخير در سواحل شنی اطراف دهکده آبی ديده شدند و تعداد آن‌ها در حال افزايش است .

اين ماهی‌ها چشمانی متورم و بدنی قرمز رنگ پيدا کرده‌اند.

به گفته ميرشکار به دليل رعايت نشدن مبانی توسعه پايدار در جزيره کيش، از اين به بعد «فجايع بسيار بدتر از اين در محيط‌ زيست دريايی» رخ خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 98

    […]  مرگ ده‌ها هزار ماهی در کیش به دلیل آلودگی‌های نفتی رادیو زمانه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ده‌ها هزار ماهی در جزیر کیش در جنوب ایران تلف شده‌اند. سازمان محیط زیست از احتمال نقش آلودگی‌های نفتی و کشند قرمز در مرگ این ماهیان سخن گفته است. […]