ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم اعدام مرسی به‌اتهام فرار از زندان در دوران مبارک

قاضی شعبان الشامی شنبه ۱۶ مه، حکم اعدام محمد مرسی و ۱۰۵ تن از متکلمان و مفتيان رده بالای مسلمان در اين کشور را صادر کرد.

محمد مرسی،رئيس جمهوری سابق مصر به مرگ محکوم شد.

دادگاهی در مصر رئيس جمهوری پيشين اين کشور، محمد مرسی را به جرم فرار دسته‌جمعی از زندان در قيام مردمی عليه حسنی مبارک در سال ۲۰۱۱ به مرگ محکوم کرد .اين حکم شنبه ۱۶مه/۲۶ارديبهشت در قاهره اعلام شد.

قاضی شعبان الشامی شنبه ۱۶ مه، حکم اعدام محمد مرسی و ۱۰۵ تن از متکلمان و مفتيان رده بالای مسلمان در اين کشور را صادر کرد.

مرسی اولين رئيس جمهوری مصر بود که در يک انتخابات دموکرات به قدرت رسيد. او درژانويه ۲۰۱۳، با کودتای ارتش سرنگون شد.

رئيس جمهوری سرنگون شده مصر اکنون در حال سپری‌کردن محکوميت ۲۰ ساله خود است، حکمی که يک ماه پيش به جرم کشتن معترضان بيرون از کاخ رياست جمهوری در دسامبر ۲۰۱۲، برای او صادر شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    جناب حمید همین امروز سازمانهای حقوق بشر این حکم رو محکوم کردند. بعلاوه وزیر امور خارجه سوئد در مورد این اعدام گفت ما اعدام رو بعن ان مجازت برای هر کا ری که باشه محکوم میکنیم. آیا این برای رد نظر جنابعالی کافیست؟

  • hamid

    خواهیم دید که نظامهای غربی عاشق حقوق بشر! سکوت خواهند کرد چون امروز منافع آنها در دفاع از استبداد عربستان و حکومت مصر است ! بدانیم که قدرتها غرب و شرق، فقط به فکر منافع خود هستند که ضدّ حقوق ملی ملتهای منطقه بوده و است! شّد باشید. حمید