ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بخش‌هایی از شهر باستانی پالمیرا به چنگ داعش افتاد

پس از ویرانی چند نمونه

پس از ویرانی چند نمونه از میراث فرهنگ جهانی توسط داعش، قسمت‌هایی از شهر باستانی پالمیرا در سوریه نیز به تصرف این گروه در ‌آمده است. یونسکو نسبت به نابودی این "گنجینه بی‌بدیل" هشدار داده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اعلام کرد که داعش بخش‌هایی از شهر باستانی پالمیرا واقع در استان حمص را تحت کنترل خود در آورده است. خبرگزاری آلمان، روز شنبه ۱۶ مه به نقل از رامی عبدالرحمن، مدیر این نهاد نوشت که پیشروی داعش، پس از درگیری‌های فشرده در منطقه روی داده است.

رامی عبدالرحمن دو روز پیش از این نیز خبر داده بود که داعش، ۲۶ نفر از سکنه روستاهای اطراف پالمیرا را به اتهام جاسوسی برای رژیم سوریه اعدام کرده  است. منبع خبرهای دیده‌بان حقوق بشر سوریه، فعالان مدنی این کشور هستند. به دلیل شرایط سوریه‌، امکان مخابره اخبار رسمی و مستقل از این کشور فراهم نیست.

چند روز قبل، سازمان یونسکو، در فراخوانی به جامعه جهانی هشدار داده بود که یک "گنجینه بی‌بدیل" فرهنگی در شرف نابودی است. یونسکو خواسته بود که از هیچ کاری برای حفاظت از پالمیرا دریغ نشود.

در پالمیرا (تدمر) ویرانه‌های پادشاهی زنوبیا قرار دارد. این شهر از مهم‌ترین میراث باستانی در خاورمیانه است.

نگرانی برای حفظ موجودیت پالمیرا به دلیل رفتاری است که داعش پیش‌ از این با سایر میراث فرهنگی در مناطق متصرفی خود داشته است. یک ماه پیش‌تر و در میانه ماه آوریل، ویدئویی منتشر شد که نابودی شهر نمرود متعلق به سده سیزدهم پیش از میلاد را از سوی اعضای داعش نشان می‌داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.