ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران بازداشت شد

شاپور احسانی‌راد، نماينده اخراجی کارگران کارخانه پروفيل ساوه و از رهبران کارگری در ايران است که در هفته‌های گذشته در اعتصابات کارگران کارخانه لوله و نورد صفا شرکت داشت.

شاپور احسانی‌راد، عضو هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شد.

به گزارش سايت اتحاديه آزاد کارگران ايران، اين فعال کارگری شامگاه شنبه ۲۶ ارديبهشت با حکم دادستانی شهرستان ساوه در استان مرکزی و به اتهام «تحريک کارگران نورد و لوله صفا» بازداشت شده است.

شاپور احسانی‌راد، نماينده اخراجی کارگران کارخانه پروفيل ساوه و از رهبران کارگری در ايران است که در هفته‌های گذشته در اعتصابات کارگران کارخانه لوله و نورد صفا شرکت داشت.

اعتصاب کارگران نورد و لوله صفا از اول ارديبهشت آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اتحاديه آزاد کارگران ايران می‌گويد اين اعتصاب به دليل «تحريک» شاپور احسانی‌راد نبوده بلکه به دليل پرداخت نشدن پنج ماه دستمزد و واريز نشدن ۱۷ ماه بيمه کارگران اين کارخانه آغاز شده است.

اين اتحاديه کارگری افزوده که اعتصاب کارگران نورد و لوله صفا به دليل «سماجت و زورگويی‌های کارفرما که حتی حاضر به پرداخت يک ماه از پنج ماه دستمزد معوقه اين کارگران نيست، ادامه دارد.»

يکی از کارگران این کارخانه هفته گذشته به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته بود: «نمايندگان کارگران به قصد راضی کردن پسر مديرعامل برای پرداخت حقوق ماه گذشته کارگران به تهران سفر کرده بودند. حتی در ابتدا او را راضی کرده بودند، اما قائم مقام مديرعامل ساعتی پس از آغاز جلسه، نمايندگان کارگران را از اتاق بيرون کرد و پس از آنکه جلسه دوباره تشکيل شد، پسر مديرعامل در کمال ناباوری با پرداخت يک ماه چهار ماه حقوق معوقه کارگران مخالفت کرد.»

اتحاديه آزاد کارگران ايران می‌گويد بازداشت احسانی‌راد «تلاشی از سوی دولت و کارفرما برای به شکست کشاندن اعتصاب کارگران نورد و لوله صفا و وادار کردن اين کارگران به کار با شکم گرسنه است.»

کارخانه لوله و نورد صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کيلومتر نهم اين بزرگراه قرار دارد.

کارگران می‌گويند مأموران اداره اطلاعات، نيروی انتظامی و اداره کار در پی اين اتفاقات وارد کارخانه شده و به مديران گفته‌اند تا زمانی که کارخانه به روال عادی بازنگشته است، «بدون اجازه کارگران اقدامی نکنند.»

در حال حاضر اين کارخانه تحت کنترل کارگران معترض قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.