ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری دادگاه احمد توکلی با انصراف شاکیان نزدیک به احمدی‌نژاد

دادگاه توکلی در شرايطی برگزار می‌شود که شاکيان شناخته‌شده اين پرونده همچون حميد بقايی و رحيم مشايی از نزديکان محمود احمدی‌نژاد از شکايت خود انصراف دادند.

احمد توکلی در حالی برای دفاع از خود به دادگاه کيفری استان تهران رفت که شماری از نمايندگان مجلس و فعالان سياسی نيز در حمايت از او همراهی‌اش می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، اين جلسه از دادگاه احمد توکلی، نماينده مجلس برای بررسی اتهام‌های وب‌سايت «الف» برگزار شده بود که او مديرمسئولی آن را بر عهده دارد.

بنابر گزارش ايلنا اين جلسه از دادگاه ارتباطی به وظايف نمايندگی او در مجلس شورای اسلامی نداشت.

غلامرضا تاجگردون٬ عليرضا محجوب٬ نادر قاضی‌‌پور٬ جعفرزاده ايمن‌آبادی٬ الياس نادران٬ حميدرضا فولاگر٬ محمدرضا تابش٬ سقای بی ريا٬ اميرآبادی فراهانی٬ حسين نجابت٬ جعفر قادری٬ صادق زيباکلام از جمله نمايندگان و فعالان سياسی‌ای بودند که توکلی را برای حضور در دادگاه همراهی می‌کردند.

 شاکیانِ متهم

دادگاه توکلی در شرايطی برگزار می‌شود که شاکيان شناخته‌شده اين پرونده همچون حميد بقايی و رحيم مشايی از نزديکان محمود احمدی‌نژاد از شکايت خود انصراف دادند. آنها گفته‌اند با توجه به پرونده‌های بسیاری که در انتظار رسیدگی دارند، امیدی به نتیجه این دادگاه نیست.

علاوه بر اين علی اکبر جوانفکر از مسئولان دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری پيشين ايران نيز با ارسال لايحه‌ای از شکايت خود صرف‌‌نظر کردند.

با اين حال، خرم‌آبادی رئيس کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه و معاون قضايی دادستان کل کشور، سعيد مرتضوی دادستان پيشين دادگاه انقلاب، رضا صالحی‌اميری، از مسئولان مجمع تشخيص مصلحت نظام و دادستان تهران همچنان از شاکيان پرونده هستند.

توکلی پس از پايان نخستين جلسه دادگاه گفت: «از تمامی اتهامات تبرئه خواهم شد زيرا کار خلافی انجام نداده‌ام.»

احمد توکلی سخنگوی دولت محمدعلی رجايی و وزير کار مستعفی کابينه اول ميرحسين موسوی، نخست‌وزير پيشين ايران بود. او بنيان‌گذار روزنامه رسالت است و در کارنامه خود رياست کميته انقلاب اسلامی و شهربانی بهشهر را نيز دارد.

جلسه بعدی اين دادگاه در تاريخ سوم خرداد برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.