ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمباران مواضع حوثی‌ها از سر گرفته شد

ائـتلاف نظامی به رهبری عربستان دوباره مناطقی در عدن را هدف حملات هوایی قرار داد. آتش‌بس موقت با وجود تلاش نماینده سازمان ملل برای تمدید آن، شامگاه یکشنبه ۱۷ مه به پایان رسید.

ائـتلاف نظامی به رهبری عربستان دوباره مناطقی در عدن را هدف حملات هوایی قرار داد. آتش‌بس موقت با وجود تلاش نماینده سازمان ملل برای تمدید آن، شامگاه یکشنبه ۱۷ مه به پایان رسید.

پس از پایان آتش‌بس موقت و پنج روزه در یمن، حمله هوایی به مواضع حوثی‌ها از سر گرفته شد. حملات به قرارگاه‌ها و تانک‌های حوثی‌ها در عدن انجام گرفت.

آتش‌بس در ساعت ۲۳ شامگاه یک‌شنبه (به وقت محلی) تمام شد. این تصمیمی بود برای رساندن غذا و دارو به مردم غیرنظامی. با وجود برقراری آرامش در صنعا و توقف بمباران‌ها، درگیری‌های پراکنده‌ای در شهرهای تعز و عدن، میان هواداران منصور هادی و حوثی‌ها روی داد.

هم‌زمان با روز انقضای آتش‌بس، کنفرانسی سه روزه در ریاض برای رسیدگی به وضعیت یمن گشایش یافت. ۴۰۰ سیاستمدار یمنی از جمله منصور هادی و نمایندگان قبائل محلی در باره چشم‌انداز صلح به گفت‌وگو نشسته‌اند. گروه‌های وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن هم در این نشست حضور دارند. این گروه‌ها و واحدهایی در پلیس و ارتش یمن‌، از متحدان حوثی‌ها هستند اما خود حوثی‌ها نشست ریاض را تحریم کرده‌اند.

اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در نشست ریاض خواستار تمدید آتش‌بس برای دستکم ۵ روز دیگر شده بود تا کمک‌های انساندوستانه بهتر و بیشتر میان مردم توزیع شوند.

مقامات ایرانی در این میان گفته‌اند که کشتی «ایران شاهد» وارد خلیج عدن شده و روز پنجشنبه ۲۱ مه در بندر عدن پهلو خواهد گرفت. عربستان ایران را متهم می‌کند به این‌که در پوشش امدادرسانی، در صدد تامین تسلیحاتی حوثی‌هاست. ایران این اتهام را رد می‌کند.

سازمان ملل می‌گوید از زمان شروع بحران یمن در مارس ۲۰۱۵ تا کنون، دست‌کم ۱۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمار این سازمان، ۳۰۰ هزار نفر از مردم این کشور فقیر نیز در جریان درگیری‌های کنونی، آواره شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرش

    به نظر من حوثی های هوچی همچنان به جنایت و مزدوری خود برای رژیم خونریز آخوندی ادامه میدهند،بهترین کار از سرگیری حملات جنگنده های عربستان بود که سبب میگردد آخوندهای مزدور بیش از پیش به ضعف خود آگاه شوند، در قدم دوم در تلافی جنایات هوچی ها باید عربستان استان های صعده و مران را به جهنم تبدیل کرده و بر سر حوثی های پابرهنه خراب کند و سعی در قتل عبدالله صالح و عبدالشیطان حوثی نمایند تا درس عبرتی برای سایرین گردند.