ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو هيأت مديره کانون نويسندگان ايران به «تبليغ عليه نظام» متهم شد

رضا خندان مهابادی، نويسنده و عضو هيأت مديره کانون نويسندگان ايران به «تبليغ عليه نظام» و «انتشار نشريه غيرقانونی» متهم شده است.

رضا خندان مهابادی، نويسنده و عضو هيأت مديره کانون نويسندگان ايران به «تبليغ عليه نظام» و «انتشار نشريه غيرقانونی» متهم شده است.

رضا خندان مهابادی از تاريخ ۱۳ تا ۱۵ اردبيهشت جاری در سه روز پياپی توسط مأموران وزارت اطلاعات بازجويی شد.

رضا خندان به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت پس از سه جلسه بازجويی از تاريخ ۱۳ تا ۱۵ اردبيهشت‌ماه توسط مأموران وزارت اطلاعات، اکنون در انتظار نوبت دادگاه است.

به‌گفته اين نويسنده، بيشتر بازجويی‌ها در مورد بيانيه‌ها و صفحه فيس‌بوک کانون نويسندگان بوده است.

مأموران وزارت اطلاعات صبح روز ۹ اردبيهشت ماه با ورود به خانه رضا خندان، تمام وسايل شخصی او را تفتيش کرده و برخی از دست‌نوشته‌ها، آرشيوها، کتاب‌ها، موبايل و هارد کامپيوترش را با خود بردند.

در آن روز مأموران وزارت اطلاعات برگه احضاريه‌ای به او دادند که طبق آن بايد در تاريخ ۱۳ اردبيهشت‌ماه به ساختمان مرکزی وزارت اطلاعات برای بازجويی مراجعه می‌کرد.

اين نويسنده از تاريخ ۱۳ تا ۱۵ اردبيهشت جاری در سه روز پياپی توسط مأموران وزارت اطلاعات بازجويی شد.

رضا خندان توقيف دست‌نوشته‌ها و آرشيوهايی را که در سال‌های گذشته جمع‌آوری کرده بود، مصداق «آزار و اذيت» توصيف کرده و افزوده «چرا بايد برای يک حرکت فرهنگی و مدنی، افراد و خانواده‌های‌شان دچار نگرانی و ناراحتی شوند؟»

رضا خندان مهابادی، نويسنده و منتقد ادبی از شهريورماه ۱۳۹۳ به همراه حسن اصغری، علی اشرف درويشيان، بکتاش آبتين و مهدی غبرايی به‌عنوان عضو هيأت مديره کانون نويسندگان برگزيده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.