ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنرانی علی مطهری در شهرکرد لغو شد

این بار با سخنرانی علی مطهری در شهرکرد مخالفت شد. این مراسم قرار بود دوم خرداد برگزار شود.

این بار با سخنرانی علی مطهری در شهرکرد مخالفت شد. این مراسم قرار بود دوم خرداد برگزار شود.

پیش از این، از سخنرانی‌های علی مطهری در شیراز و مشهد جلوگیری شده بود.

به‌نظر می‌رسد که نیروهای فشار به تحرکات خود در شهرهای مختلف ایران برای جلوگیری از سخنرانی کسانی که با رویکردهای آن‌ها مخالف‌اند همچنان ادامه می‌دهند.

علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس ایران که چند بار خواهان رفع حصر خانگی رهبران جنبش موسوم به سبز شده، قرار بود به استان چهارمحال و بختياری برود و در شهرکرد سخنرانی کند. این دعوت از سوی حزب آزادی در این استان صورت گرفته بود.

اما به‌گزارش خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، حسين فرهادی بابادی، دبير این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سخنرانی لغو شده است.

فرهادی بابایی در بیانیه‌ای لغو سخنرانی مطهری را ناشی از برخی تحرکات و فشارها و همچنين فرايند طولانی صدور مجوز از سوی فرماندار عنوان کرد ولی از ذکر جزئیات ماجرا پرهیز نمود.

او گفته است که این تصمیم بنا بر «تعامل همه‌جانبه با مسئولان و خصوصاً دولت تدبير و اميد» گرفته شده است.

علی مطهری یک بار در اسفندماه سال گذشته برای سخنرانی به شیراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسواران روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت و سخنرانی‌اش برگزار نشد. یک بار نیز در اردیبهشت‌ماه جاری قرار بود در مشهد سخنرانی کند که با مخالفت دانشجویان بسیجی این سخنرانی لغو شد.

نمونه دیگر از چنین فشارهایی تهدید انصار حزب‌الله استان گلستان در صورت برگزاری سخنرانی حسن خمینی و علی‌اکبر ناطق نوری در گرگان بود.

دولت حسن روحانی به‌رغم آن‌که از تلاش‌هایش برای برگزاری چنین نشست‌هایی سخن گفته اما هنوز نتوانسته است در برابر نیروهای فشار بایستد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.