ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: اجازه هیچ‌گونه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهیم

بحث بر سر بازرسی از مراکز نظامی ایران پیش از این نگرانی‌هایی را در میان نمایندگان مجلس ایجاد کرده بود. اکنون علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز می‌گوید چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.

بحث بر سر بازرسی از مراکز نظامی ایران پیش از این نگرانی‌هایی را در میان نمایندگان مجلس ایجاد کرده بود. اکنون علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز می‌گوید چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای: هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آن‌ها جلو‌تر خواهند آمد.

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت / ۲۰ مه در مراسمی با حضور مسئولان نظامی ایران از «زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل» در مذاکرات هسته‌ای سخن گفت و افزود باید در مقابل این «زورگویی‌ها» ایستاد.

خامنه‌ای موضوع بازرسی از تأسیسات نظامی ایران و گفت‌وگو با کارشناسان هسته‌ای کشور را از جمله «زیاده‌خواهی‌ها» دانست و گفت: «همان‌گونه که قبلاً هم گفته شد، اجازه هیچ‌گونه بازرسی از هیچ‌یک از مراکز نظامی و همچنین گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آن‌ها، داده نخواهد شد.»

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندی پیش در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفته بود که توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ حتی امکان بازدید از تأسیسات نظامی ایران را برای بازرسان آژانس فراهم کرده است.

او گفت ایران در لوزان با اجرای پروتکل الحاقی موافقت کرده و این پروتکل امکان بازرسی تأسیسات مشکوک هسته‌ای ایران را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

پس از مذاکرات هسته‌ای لوزان برخی نشریات آمریکایی نیز از بازرسی تأسیسات نظامی ایران نوشتند.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که «هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد»، گفت: «این موضوع را دشمنان نظام اسلامی و همه کسانی که منتظر تصمیم نظام هستند، به‌روشنی متوجه شوند.»

علی خامنه‌ای همچنین تأکید کرد: «هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آن‌ها جلو‌تر خواهند آمد.»

پیش از این عباس عراقچی، عضو هیأت مذاکره‌کننده ایران در این‌باره گفته بود: «آن‌چه در مذاکرات مطرح است و آمانو هم در همان چارچوب صحبت کرده، دسترسی‌هایی است که در چارچوب پروتکل الحاقی داده می‌شود و چیزی فراتر از آن‌چه آژانس با بقیه کشورها اجرا می‌کند، مد نظر نبوده و نیست.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه گفت: «پروتکل الحاقی به هیچ وجه اجازه دسترسی بی‌رویه و بدون دلیل به ساختارهای کشورها را فراهم نمی‌کند.»

نمایندگان مجلس نیز در یک ماه اخیر طرح‌هایی را در پیوند با مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده‌اند که در آن‌ها عنوان شده هیچ نوع بازرسی دیگر به‌ویژه بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی و دسترسی به افراد پذیرفته نخواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    توهم ، دشمن فرضی ، عدم مدیریت ، عدم مسئولیت پذیری ، عدم تعامل ، عدم تفاهم ، عدم بصیرت ، عدم درک متقابل ، هذیان گوئی ، پرو پاگاندا ، زوال عقل ، خود بزرگ بینی ، و غیره ... از مشحصات بارز ولی امر دزدان جهان می باشد . مذاکرات از قبل شکست خورده و با هذیان گوئی امروز ولی وقیه مشخص شد که از بازرسی مراکز نظامی و رو شدن دستشان بسیار وحشت زده و پریشان گشته اند . همچنین در باطلاق سوریه و عراق و یمن گیر کرده اند و هیچ راه گریزی از آن ندارند و هر لحظه که میگذرد شکستهای مفتضحانه بزرگتری را باید بپذیرند ، چون ظلم و ستمگری هرگز پا بر جا نیست و سرانجام هر دیکتاتور ملعونی زباله دان تاریخ است .

  • Majid

    "علی خامنه‌ای همچنین تأکید کرد: «هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آن‌ها جلو‌تر خواهند آمد.»" و همچنین "تاکیدهای" گذشته را بیاد آوریم و نتایج آنها را. تاکید در نگهداشتن بی سرانجام گروگانهای کارمندان سفارت آمریکا در تهران، تاکید در ادامه جنگ با عراق تا فتح کربلا٬ تاکید بر پیروزی احمدی نژاد و صدها تاکیدات که شکستها را جلوتر و جلوتر آورد اما ملت غیور ایران بی غیرتر و بی غیرتر گشت و عبرت نگرفت که نگرفت. و حال هم اینهم نتیجه «نرمش قهرمامانه» رهبر تاکیدی جمهوری ولایتی! ایول!