ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین قانون محدودسازی سازمان‌های غیردولتی را امضا کرد

طبق قانونی که پوتین آن را امضا کرده، دادستانی روسیه در آینده اجازه خواهد داشت سازمان‌های خارجی و بین‌المللی را «نامطلوب» عنوان کرده و آن‌ها را از فعالیت منع کند.

دادستانی روسیه در آینده اجازه خواهد داشت سازمان‌های خارجی و بین‌المللی را «نامطلوب» عنوان کرده و آن‌ها را از فعالیت منع کند. پوتین قانون مربوط به سازمان‌های غیردولتی را که از سوی جامعه جهانی به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته، امضا کرد. مدافعان حقوق بشر از این اقدام انتقاد کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فعالیت سازمان‌های غیردولتی را محدودتر کرد.

بر اساس قانونی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آن را امضا کرد، سازمان‌هایی که از نظر مقام‌های روسی تهدیدی برای قانون اساسی یا امنیت کشور محسوب شوند می‌توانند «نامطلوب» شناخته شوند.

قانون جدید پیش از این در پارلمان تصویب شده بود.

فعالان حقوق بشر از آن بیم دارند که شاخه‌های روسی سازمان‌های بین‌المللی در آینده حتی بیشتر مورد اذیت و آزار قرار گیرند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل قانون جدید را به‌عنوان سرکوب شدیدی که خفقان بیشتری بر جامعه مدنی حاکم می‌کند، محکوم کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند این قانون ترویج «بیگانه‌ستیزی و ناسیونالیسم» است.

در سال‌های گذشته اجرای چندین قانون، فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در روسیه را محدودتر کردند، به‌ویژه هنگامی که این سازمان‌ها کمک‌های مالی از خارج دریافت می‌کردند.

آمریکا نیز قانون جدیدی را که ولادیمیر پوتین آن را امضا کرده نشانه دیگری از فشار بیشتر حکومت روسیه بر صداهای مستقل دانسته است. ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نگرانی دولت این کشور نسبت به هر چه محدودتر کردن رسانه‌های مستقل، جامعه مدنی، وابستگان به اقلیت‌ها و مخالفان سیاسی در روسیه را اعلام کرد. هارف روسیه را فراخواند تا به آزادی بیان و اجتماعات احترام بگذارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.