ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ کارگر زن در مازندران بیکار شدند

کارخانه «اکريل تاب» در خليل‌شهر شهرستان بهشهر تعطیل شد و ۱۰۰ کارگر که همگی آن‌ها زن بودند بيکار شدند.

کارخانه «اکريل تاب» در خليل‌شهر شهرستان بهشهر تعطیل شد و ۱۰۰ کارگر که همگی آن‌ها زن بودند بيکار شدند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) کارخانه «اکريل تاب» در استان مازندران انواع نخ کاموا توليد می‌کرد، و به‌گفته کارگران ارديبهشت ماه سال جاری تعطيلی آن اعلام شد.

۱۰۰ کارگر زنی که بیکار شده‌اند مدت طولانی در این کارخانه کار می‌کردند و برای دريافت مقرری بيمه بيکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

کارفرمای کارخانه «اکريل تاب» گفته است «کمبود منابع مالی» و «ناتوانی در رقابت با کالاهای مشابه خارجی» دلیل تعطیلی آن است.

به‌رغم آن‌که دولت از بهبود شاخص‌های اقتصادی می‌گوید، وضعيت توليد در ایران همچنان نامساعد است  و همچنان خبرهایی از تعطيلی کارخانه‌های بزرگ و کوچک صنعتی و توليدی منتشر می‌شود.

گفته می‌شود نوسانات ارزی، تحريم‌ها و عدم پرداخت يارانه توليد که پس از اجرايی شدن فاز اول هدفمندی يارانه‌ها به وقوع پيوست مشکلات واحدهای توليدی و صنعتی را تا تعطيلی و ورشکستگی بسياری از آنان پيش برده است. برخی نیز مدیریت غلط حاکم بر سیاست‌های اقتصادی را دلیل چنین مشکلاتی می‌دانند.

زنان کارگر، افزون بر این که مشاغل کم‌درآمد و پرزحمت با ساعات کار طولانی و غیرقانونی در اختیار دارند و در شرایط کار مساوی با مردان دستمزد کمتری دریافت می‌کنند، در صف اول اخراج‌ها نیز قرار دارند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران فروردین‌ماه سال جاری گفته بود نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان شده است.

مرکز آمار ایران در گزارشی که پاییز سال ۹۳ خورشیدی منتشر کرده بود نوشت که در یک سال منتهی به پاییز ۱۳۹۳ بیش از ۵۵۳ هزار نفر از زنان از چرخه فعالیت‌های اقتصادی خارج شده‌اند. تعداد این زنان از چهار میلیون و ۳۰۲ هزار نفر در تابستان ۱۳۹۲ به سه میلیون و ۷۴۹ هزار نفر در تابستان ۱۳۹۳ کاهش پیدا کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.