ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بلاگفا همچنان از دسترس خارج است

از ۱۹ اردیبهشت ماه تارنمای بلاگفا از دسترس کاربران خود خارج شده است. مدیر بلاگفا گفته در هنگام تغییر مکان سرورهای سایت، برخی از قطعات آن آسیب دیده است.

از ۱۹ اردیبهشت ماه / ۹ ماه مه، تارنمای بلاگفا از دسترس کاربران خود خارج شده است.

علیرضا شیرازی، مدیر تارنمای بلاگفا به خبرگزاری فارس گفته در هنگام تغییر مکان سرورهای سایت، برخی از قطعات آن آسیب دیده است. به گفته شیرازی تاکنون بیش از ده‌ها هزار دلار برای حل مشکل بلاگفا هزینه شده است.

کاربران در حال حاضر با مراجعه به تارنمای بلاگفا با این پیام روبه‌رو می‌شوند:

بلاگفا ارائه‌دهنده خدمات وبلاگ‌نویسی به زبان فارسی است. بنا بر آمار تارنمای الکسا، که کار رتبه‌بندی پایگاه‌های اینترنتی از نظر تعداد بازدیدکننده را انجام می‌دهد، بلاگفا تاکنون پربازدیدترین وبگاه فارسی زبان در ایران بوده است. این تارنما همچنین جایگاه دویست و چهلمین پایگاه اینترنتی پربازدید دنیا را از آن خود کرده است. بلاگفا بیش از یکصد هزار وبلاگ را میزبانی می کند.

کاربران بلاگفا در حال حاضر نمی‌توانند به بخش مدیریت آن وارد شوند و وبلاگ خود را به روز کنند. وبلاگ‌های ایجاد شده در بلاگفا کمابیش در دسترس هستند، ولی برخی از صفحات وبلاگ‌ها نیز نمایش داده نمی‌شوند.

بلاگفا در سالیان گذشته نیز بارها خبرساز بوده است.

در تيرماه ۱۳۸۶ شرکت آمریکایی که پهنای باند بلاگفا از آن تهیه می‌شد با دریافت گزارش تخلف مبنی بر وجود وبلاگ‌های آلوده به ویروس در این پهنای باند اقدام به انسداد بلاگفا کرد.

در ۳۰ خرداد ۸۹ و ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ بلاگفا توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد. در هر دو مورد که تنها یک روز به درازا کشید، دلیل این فیلترینگ مشکل فنی و اشتباه اعلام شد.

در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ مأموران نیروی انتظامی با ورود به خانه علیرضا شیرازی، مدیر تارنمای بلاگفا، او را بازداشت کرد. این بازداشت به دلیل شکایت مسئول سابق و چند تن از افراد فعال در فدراسیون‌های ورزشی استان کرمان از یک وبلاگ حذف‌شده صورت گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    ای کاش این ده ها هزار دلار به قول آقای شیرازی ، قبلآ هزینه میشد و سیستم قرص و محکمی پیکر بندی میگردید .

  • عبود

    امروزه سرویسهای وبلاگ خارجی با امکانات بسیار بیشتر از بلاگفا به ارائه خدمات مشغولند. ایرانیان از روی اجبار و فیلتر بودن سرویسهای وبلاگ خارجی است که روی به بلاگفا و مانند آن می آورند. کمااینکه شاهد بودیم که تا پیش از فیلتر شدن وبلاگهای وردپرس چه استقبالی از آن میشد

  • مجتبی

    متاسفانه در ایران مهندسان کامپیوتر و مدیران آی تی ارزش و اهمیتی به "بک آپ" گرفتن از اطلاعات نمی دهند. در مورد بلاگفا واضحه که این قطعه کامپیوتری معیوب هارد سرور بوده و به دلیل سهل انگاری مدیران بلاگفا و بک آپ نگرفتن از اطلاعات این اتفاق افتاده. مقایسه کنید با واقعه یازده سپتامبر که کل ساختمان با دیتاسنتر و سرورهاش رفت هوا ولی ظرف چند ثانیه روال معاملات بورس و بانک ها به حالت عادی بازگشت. البته این دو با هم قابل مقایسه نیست ولی بحث بک آپ گیری و آرشیو جزو اولین مواردی است که یک مدیر آی تی باید بهش توجه کنه.

  • علی

    سلام مشکلات ایجاد شده برای بلاگفا چه زمانی مرتفع میشود ؟ آیا بزودی امکان دسترسی به وبلاگ شخصی میسر میشود ؟