ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون فوتبال اروپا خواهان تعویق انتخابات فیفا شد

به‌دلیل تحقیقات جدید قضایی از فدراسیون فیفا و در پی بازداشت هفت تن از مقام‌های بلندپایه آن به اتهام فساد مالی، فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) خواهان به تعویق افتادن انتخابات فیفا شد.

به‌دلیل تحقیقات جدید قضایی از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و در پی بازداشت هفت تن از مقام‌های بلندپایه آن به اتهام فساد مالی، فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) خواهان به تعویق افتادن انتخابات فیفا شد.

رسوایی فساد مالی در فیفا ابعاد گسترده‌تری می‌یابد. فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) درخواست کرده که کنگره روز جمعه ۲۹ ماه مه / ۸ خرداد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در زوریخ، برای گزینش رئیس چهار سال آینده آن برای شش ماه به تعویق بیفتد. یوفا تهدید کرده که در صورت برگزاری این کنگره آن را تحریم خواهد کرد.

کمیته اخلاقی فیفا اعلام کرد که ۱۱ تن از مسئولان خود را به‌طور موقت از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرده است. جفری وب، معاون فيفا و رئيس پيشين کنفدراسيون اتحاديه فوتبال آمريکای شمالی و مرکزی و کارائيب، يوجينيو فيگوريدو رئيس نهاد فوتبال آمريکای جنوبی، ادوواردو لی از کاستاريکا، خوزه ماريا مارين از برزيل، رافائل اسکويل، چاک بليزر، جک وارنر، کوستاس تاکاس و داريل وارنر، افرادی هستند که از فعالیت در فیفا محروم شده‌اند.

شرکت‌های بزرگ کوکاکولا، آديداس، سونی، ويزا، هايوندای - کيا و گازپروم، حاميان مالی فيفا نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند و به‌شدت نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی کرده‌اند.

سپ بلاتر، رئیس فیفا که اکنون زیر فشار است اعلام کرد که با مقام‌های قضائی همکاری نزدیک خواهد داشت. او گفت هر خطایی باید روشن شود.

بلاتر در مورد درخواست یوفا برای تعویق انتخابات روز جمعه اظهارنظری نکرد.

موقعیت سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال بیش از هر زمانی ضعیف‌تر شده است

از سوی دیگر، دفتر دادستانی سوئيس پرونده‌ای در مورد مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسيه و ۲۰۲۲ در قطر گشود. مقام‌های قضائی سوئیس گفته‌اند که در این پیوند، داده‌های الکترونيکی و اسناد موجود در مقر فیفا در زوریخ ضبط شدند.

در بیانیه‌ای گفته شده که فیفا به‌دلیل «عدم صداقت مالی» و پول‌شویی مورد سوء ظن قرار گرفته است. همچنین گفته شده که تحقیقات در این زمینه علیه اشخاص خاصی اجرا نخواهد شد.

صبح چهارشنبه ۲۷ ماه مه / ۶ خرداد هفت تن از مقام‌های فیفا در هتل مجلل «بور او لاک» در زوریخ، به اتهام فساد مالی و پول‌شویی بازداشت شدند. وزارت دادگستری آمریکا طرح دعوی در دادگاه علیه دستگیرشدگان را آماده کرده است، به همین دلیل آن‌ها باید به ایالات متحده تحویل داده شوند.

به‌گفته محافل قضائی هفت مقام ارشد فیفا به پول‌شویی، اخاذی و تقلب در دو دهه گذشته متهم شده‌اند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رشوه گرفته‌اند. این پول توسط رسانه‌های ورزشی و شرکت‌های بازاریابی ورزشی پرداخت شده است. در عوض، این شرکت‌ها حق مالی رسانه‌ای، بازاریابی و حمایتی در مسابقات فوتبال ایالات متحده و آمریکا لاتین را به دست آورده‌اند.

رسوایی مالی اخیر و بازداشت مقام‌های فدراسیون جهانی فوتبال «زمین‌لرزه در فیفا» نامیده شده و موقعیت سپ بلاتر، رئیس آن بیش از هر زمانی ضعیف‌تر شده است. با این حال گفته می‌شود که با برگزاری کنگره فیفا در روز جمعه، بلاتر باز هم از بخت بیشتری برای انتخاب به‌عنوان رئیس این فدراسیون برخوردار است.

فدراسیون فوتبال اروپا تنها مخالف بلاتر است. او از حمایت کامل فدراسیون فوتبال آسیا و آفریقا برخوردار است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.