ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپ بلاتر: مسئولیت رسوایی مالی فیفا را بر عهده می‌گیرم

در پی انتخاب مجدد سپ بلاتر، به‌عنوان رئیس فیفا، او اعلام کرد که مسئولیت رسوایی مالی اخیر را بر عهده می‌گیرد. پرونده این رسوایی نیز گسترده‌تر می‌شود و از متهمان بیشتری سخن می‌رود.

در پی انتخاب مجدد سپ بلاتر، به‌عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، او در گفت‌وگویی اعلام کرد که مسئولیت رسوایی مالی اخیر در فیفا را بر عهده می‌گیرد. در این پیوند پرونده این رسوایی گسترده‌تر می‌شود و در آمریکا از متهمان بیشتری سخن می‌رود.

سپ بلاتر از نوسازی در فیفا خبر داد. او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فیفا گفت پس از «رویدادهای غم‌انگیز» روزهای اخیر انتخاب مجدد او این امکان را فراهم ساخته تا روی برنامه‌ای که در نظر دارد کار کند.

بلاتر گفت: «پیش از این هم گفته شد که من مسئول آن‌چه اتفاق افتاده است هستم. من مسئولیت را می‌پذیرم. اکنون ما باید تصویر بهتری از فیفا را بازسازی کنیم و من می‌دانم که چگونه.» کار بر روی نوسازی در فدراسیون جهانی فوتبال امروز با نشست کمیته اجرایی فیفا آغاز خواهد شد.

درباره برگزاری بحث‌برانگیز جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه و ۲۰۲۲ در قطر نیز گفت‌گو خواهد شد. بلاتر اعلام کرد: «ما جلسه خواهیم داشت. اعضا [کمیته اجرایی] به سخنان من گوش خواهند داد و اطلاعات و پیام‌ها را دریافت خواهند کرد که برخی از آن‌ها شگفتی‌زا خواهند بود.»

در حاشیه کنگره اخیر فیفا از افزایش تعداد اعضای کمیته اجرایی سخن می‌رفت. این اقدام قدرت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را محدود خواهد کرد. در حال حاضر کمیته اجرایی فیفا ۲۷ عضو دارد که گفته می‌شود به ۳۰ عضو افزایش خواهد یافت. از این افزایش کنفدراسیون‌های فوتبال آسیا، آفریقا و اقیانوسیه بهره خواهند برد. این کنفدراسیون‌ها بیشترین حمایت‌ها را از بلاتر کردند.

میشل پلاتینی٬ رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از سرسخت‌ترین مخالفان انتخاب مجدد سپ بلاتر در مقام ریاست فیفا بود. این اتحادیه گفته بود به علی بن حسین٬ تنها رقیب سپ بلاتر در انتخابات رأی می‌دهد.

در همین حال ریچارد وبر، رئیس تحقیقات مالیاتی ایالات متحده، گفته است متهمان بیشتری را در رابطه با رسوایی مالی اخیر فیفا مطرح خواهد کرد. او در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفت: «من کاملاً مطمئنم که ما دور دیگری از متهمان را خواهیم داشت.» او اما اعلام نکرد که در میان آن‌ها نام سپ بلاتر نیز قرار دارد یا خیر. با این حال مقامات بر این نظرند که افراد بیشتری در این فعالیت‌های غیرقانونی دست داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.