ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت علیه زمین‌خواری «دانه‌ درشت‌ها» در حریم رودخانه زردبند شمیرانات

اداره کل محیط زیست استان تهران علیه تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه زردبند شمیرانات طرح شکایت کرده است.

اداره کل محیط زیست استان تهران علیه تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه زردبند شمیرانات شکایت کرده است.

محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این‌باره گفت: «اداره کل محیط زیست استان تهران شکایت‌هایی را در این زمینه مطرح کرده است که این شکایت در حال طی مراحل قانونی است.»

حیدرزاده در ارتباط با سخنان فرماندار شمیرانات مبنی بر این‌که عامل برخی تصرفات غیرقانونی در شمیرانات «دانه‌ درشت‌ها» هستند، گفت: «در مورد این‌که این "دانه‌ها" چقدر "درشت" هستند، نمی‌توانم اظهارنظر کنم، اما فرماندار شمیرانات نماینده دولت در این منطقه است که اشراف خوبی به مسأله دارد.»

عزت‌الله خان‌محمدی، فرماندار شمیرانات روز گذشته دوشنبه ۱۱ خردادماه گفته بود: «افرادی هستند که رودخانه زردبند را خشک و با سندسازی حریم آن را تصرف کرده‌اند.»

او افزوده بود: «همچنین افراد دانه ‌درشتی هستند که وقتی به آن‌ها اعتراض می‌کنیم مدعی هم می‌شوند و توانسته‌اند ٢٠ تا٣٠ هکتار را تصرف کنند.»

عزت‌الله خان‌محمدی اتفاقاتی را که در ١۵‌ سال گذشته رخ داده‌اند «فاجعه‌آمیز» دانسته و گفته بود: «اراضی ملی و زیست‌محیطی تصرف شده‌اند و تغییر کاربری پیدا کرده‌اند. همچنین تجاوز به حریم رودخانه نیز زیاد رخ داده است.»

محمدهادی حیدرزاده نیز در مهرماه سال گذشته گفته بود: «وضعیت زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی در شمیرانات بسیار اسفناک است.»

به گفته حیدرزاده زمین‌‌خواری یکی از مشکلاتی است که امروز ایران با آن مواجه است و این معضل به‌صورت تصرف غیرقانونی و یا نادیده گرفتن اصول قانونی و تصرفات بدون هماهنگی انجام می‌شود.

او دلیل زمین‌خواری در استان‎‌های شمالی کشور، فارس و تهران را گران بودن زمین خواند و تصرفات غیرقانونی در استان تهران را از تمام موارد بیشتر دانست و گفت این تصرفات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد.

حیدرزاده افزود از سال ۸۸ تا ۹۲ حجم تصرفات افزایش چشمگیری داشته و بسیاری از زیستگاه‌ها از بین رفته است. همچنین، ویلاسازی‌های گسترده در این سال‌ها زندگی حیات وحش را در استان تهران با مشکلات بسیاری مواجه کرده و موجب تخریب گونه‌های جانوری و گیاهی و تنوع ژنتیکی استان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • َعابد

    تنها زمین خوار پلیدی که من یکی می شناسم جوات لاریجانی است که یک وقت خود را فیزیکدان می نامد، وقتی می شود دیپلمات، گاهی حقوقدان است و وقتی گند یکی از کارهایش در آمد شد کشاورز و گاوچران. خاندان مزخرف و هرزه ای هستند این لاریجانی ها.

  • بهنام

    تمام این دزدیها و غارتها و چپاولها با هماهنگی بیت رهبری و ولی امر دزدان جهان صورت میپذیرد و از آنجا نشآت میگیرد .