ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نبردهای سنگین داعش و ارتش سوریه در استان حسکه

بامداد روز چهارشنبه ۳ ژوئن / ۱۳ خرداد، شمال شرق سوریه نزدیک به مرز عراق، شاهد درگیری‌های خونبار میان نیروهای دولتی و شورشیان «دولت اسلامی» (داعش) بود.

بامداد روز چهارشنبه ۳ ژوئن / ۱۳ خرداد، شمال شرق سوریه نزدیک به مرز عراق، شاهد درگیری‌های خونبار میان نیروهای دولتی و شورشیان «دولت اسلامی» (داعش) بود.

به‌گزارش رویترز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید نبردهای سنگین پس از انفجار بمب در نزدیکی یک زندان در جنوب «حسکه»، شهر کردنشین سوریه، رخ داده است.

تصرف استان حسکه، واقع در مرز عراق و ترکیه به داعش این امکان را می‌دهد که به نفوذ خود با کمک نیروهای موجود در عراق ادامه دهد.

پیشمرگه‌های کرد گفته‌اند تماسی با نیروهای دولتی نداشته‌اند اما با نیروهای ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا همکاری کرده‌اند. ائتلاف جهانی علیه داعش صبح روز دوشنبه پنج حمله هوایی به نزدیکی حسکه و کوبانی انجام داد.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در نبردهای پنج روز اخیر در استان حسکه، نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان طرفدار حکومت بشار اسد حدود ۳۰ تن از افراد خود را از دست داده‌اند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه از کشته شدن «ده‌ها نفر» از نیروهای داعش خبر داده است.

در غرب سوریه و در نزدیکی مرز لبنان، حزب‌الله لبنان، هم‌پیمان نیروهای دولتی سوریه، گفته است سه تپه از سلسله کوه‌های قلمون واقع در شرق شهر لبنانی عرسال را از دست نیروهای جبهه النصره، شاخه سوری القاعده، بازپس گرفته است.

این گروه شیعه طرفدار ایران می‌گوید در حال پیشروی برای تصرف یک قله استراتژیک است.

دستاوردهای نظامی اسلام‌گرایان در شمال و شرق سوریه بشار اسد را وادار کرده است تا نیروهای خود را در غرب و در اطراف دمشق متمرکز کند.

ژنرال جان آلن، فرستاده ویژه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف جهانی، روز چهارشنبه در سفر به قطر تکرار کرد که رئيس‌جمهور سوریه باید از هرگونه راه حل مذاکره دور نگه داشته شود. او از بحث‌های «بسیار پرانرژی» درباره چشم‌انداز جایگزین برای رژیم سوریه سخن گفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    به گزارش شبکه خبری CNN سفارت آمریکا در سوریه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر به نقل از ماری هارف نوشته است: «گزارش هایی به دست ما رسیده مبنی بر این که نظام اسد اقدام به حملات هوایی در پشتیبانی از پیشروی داعش در حلب می کند. بدین ترتیب نظام از تندروها در حملاتشان به ساکنان سوریه حمایت می کند. به علاوه این، ما از مدتها پیش شاهد آن هستیم که نظام از حمله به خطوط مقدم داعش اجتناب می کند. این با تمام ادعاهای نظام مبنی بر این که با این گروه در حال نبرد است، در تناقض است.»